Avatar billede omen Nybegynder
06. marts 2002 - 13:49 Der er 7 kommentarer og
3 løsninger

DivX: Screenshot?

Kan man slet ikke, på nogen som helst måde, få et billede fra en DivX film? Kom nu, det kan da ikke være umuligt. Kan det? Jeg har dette billede, som jeg vildt gerne vil have som baggrundsbillede. Please hjælp!
Avatar billede johnschmidt Nybegynder
06. marts 2002 - 13:53 #1
Hvordan vil du ka screenshot'et??.

Du kan evt. frame filmen ud - altså konvertere filen (fx. en mpeg9 ud til jpg-billeder..Dette kan gøres meget nemt..

Eller er det måske bare et sted du vil trykke på en knap - lige som print screen
Avatar billede bartafterdark Nybegynder
06. marts 2002 - 13:56 #2
Jeg tror SnapIt kan gøre det
Avatar billede omen Nybegynder
06. marts 2002 - 13:56 #3
Ja, det er altså et bestemt sted i filmen, hvor der kommer et billede frem. Men når jeg prøver med Print Screen, og med snapshot programmet HyperSnap DX, bliver det bare sort. Kan du fortælle mig hvordan jeg gøre? Helst i detaljer!
Avatar billede omen Nybegynder
06. marts 2002 - 13:57 #4
bartafterdark: Tror?
Avatar billede johnschmidt Nybegynder
06. marts 2002 - 14:06 #5
Som jeg skrev før kan du frame filen ud, tage en kopi af det billede!

Et program til at frame ud med (det er enkelt at anvende) findes her:

http://www.avlandesign.com/vp.htm

Dette vil også give en god kvalitet!!
Avatar billede johnschmidt Nybegynder
06. marts 2002 - 14:07 #6
Herefter konvertere du filen som baggrundsbillede..
Avatar billede phrozia Juniormester
06. marts 2002 - 14:14 #7
Du kan åbne filen i Adobe premiere, og save den enktelte frame til en JPG, og derefter sætte den som baggrundsbillede.
Avatar billede bartafterdark Nybegynder
06. marts 2002 - 14:29 #8
Det er noget med nogle Layers, når man ser film.
Prøv det jeg sagde
Avatar billede hermandsen Juniormester
12. marts 2002 - 21:45 #9
VirtualDub er svaret!!! Åbn filen i VirtualDub, spol hen til det sted du vil tage et screenshot af, og tryk på PrintScreen... Sværere er det ikke!
Så kan du jo altid forstørre det til din skærmstørrelse med PaintShopPro eller noget, men med VirtualDub kan du tage ScreenShots med PrintScreen, selv mens du ser filmen, der får du dog ikke den samme kvalitet... Det bedste er at finde præcis den frame du skal bruge, og så trykke på PrintScreen! :)
Avatar billede omen Nybegynder
12. marts 2002 - 22:06 #10
Sorry I'm late.

I får point her, tak for hjælpen!