Avatar billede mikkel_breum Nybegynder
06. marts 2002 - 10:25 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Print fra useraccounts under OSX

Hejsa

Jeg har installeret OS X 10.1.3
opsat 4 brugerprofiler, hvoraf kun den ene har admin status

som admin har jeg installeret printerdriver til min Lexmark Z52 USB printer.

Mit problem er, at jeg kun kan printe når jeg er logget på som den bruger der har admin status.
Logger jeg ind som en alm. bruger kan jeg gost se printeren som installeret, og når jeg printer starter det hele normalt, men efter lidt tid siger PrintCenter 'likker forbindelsen til printeren' og så kommer der en boks med at der 'skete en fejl' under udprintningen..

Er der andre der har erfaringer med dette problem? skal hver bruger have tildelt rettigheder til at printe? kan det have at gøre med om de har skriverettigheder til en folder der benyttes som printspool, eller har hver brugr sin egen printspool folder??

mvh
Mikkel
Avatar billede docdyhr Nybegynder
06. marts 2002 - 12:06 #1
På Mac OS X kan du enten installere ressourcer som system ressourcer eller bruger ressourcer. Login som admin. Åbn din terminal. Skriv "ls -al /Library/Printers/" og se hvilke printers der er installeret! Bemærk om der er nogle særlige ejere eller brugergrupper i listningen af mapper og filer! Og prøv så at skrive l"s -al ~/Library/Printers/" Og fortæl hvad du ser!

Mvh. Dr-Dyhr
Avatar billede mikkel_breum Nybegynder
24. marts 2002 - 22:26 #2
jeg har prøvet.. der var lidt andre rettigheder, men det hjalp ikke at sætte rettighederne op identisk med den account hvor det virkede.. nu lukker jeg tråden..