Avatar billede jogvankalundborg Nybegynder
06. marts 2002 - 10:21 Der er 10 kommentarer

Firewire: kan ikke finde DV

I systemhåndteringen under firewirekortet (TI)
finder den ikke mit digitale videokamerera når det tilsluttes. Derfor kan jeg heller ikke "capture" når jeg vil videoredigere.

Findes der en løsning på dette ?

Min pc er en Presario 7971
Mit kamera et JVC GR-DVL-20
Redigeringsprogrammet er Studio 7
Avatar billede cgleerup Nybegynder
06. marts 2002 - 11:16 #1
din devicedriver skal hedde ie1394 til firewire - og dit kabel skal være med et lille fladt firkantet stik.

Installer al den medfølgende software, så skulle din device driver være der!
Avatar billede jogvankalundborg Nybegynder
06. marts 2002 - 11:32 #2
Tak for svaret - det har skam virket, jeg er dog bange for at jeg i min roden rundt i systemhåndteringen samt afprøvning af div. drivere
har slettet noget. når jer går ind i enhedshåndteringen under mit firewire kort, registrerer den slet ikke at jeg tilslutter kameraet -
Den medfølgende software til mit JVC kamera (jlip) har kun mulighed for at tilslutte gennem traditionelle porte (com 1/com 2/lpt) osv.
derfor er jeg i gang med at teste studio 7 og mangler formegentlig en driver el. lign.
Avatar billede cgleerup Nybegynder
06. marts 2002 - 11:34 #3
Det lyder da meget sandsynligt at der mangle noget - det er jeg faktisk ret sikker på at der gør!

Men jeg tror nu stadig at det vil være en del hurtigere at installere al din software på ny, så er du også sikker på at det hele fungere 100% i stedet for 90%.

Desuden mener jeg naturligvis kun al den software der hører til kameraet
Avatar billede jogvankalundborg Nybegynder
06. marts 2002 - 11:35 #4
Det prøver jeg

Tak for det hurtige svar!
Avatar billede outsider Nybegynder
06. marts 2002 - 20:48 #5
Hvilket OS bruger du? Du skal have mindst Windows 98 Special Edition.
Avatar billede outsider Nybegynder
06. marts 2002 - 20:49 #6
Men hvilket redigeringskort kører du med? Bruger det Texas Instruments drivere?
Avatar billede cgleerup Nybegynder
07. marts 2002 - 10:16 #7
Eftersom at systemet har virket tidligere må vi gå udfra at styresystemet og de drivere som man har valgt at bruge er ok fine eller ?
Avatar billede jogvankalundborg Nybegynder
07. marts 2002 - 17:22 #8
Ja det har engang virket fint - indtil jeg installerede en demo af MGI Videowave. Da det ikke fungerede optimalt, blev jeg anbefalet nye drivere etc. Disse fandt jeg på nettet og andre steder - således er den originale konfiguration nu er væk og firewirekortet registrerer ikke i at jeg tilslutter kameraet.  Jeg kører i øvrigt win98se.
Avatar billede cgleerup Nybegynder
08. marts 2002 - 09:32 #9
Har du prøvet det med softwaren?
Avatar billede outsider Nybegynder
09. marts 2002 - 08:09 #10
hmmm, prøv at afinstallere alt der hedder MGI og tjek i registrerings databasen (skriv "regedit" i kør prompten) under Local Machine og Software. Hvis der er nogle bibiloteker eller linier der omhandler video wave eller MGI, skal du bare slette dem.
Download så den nyeste DirectX og Video patchen til directx.
De kan findes på:http://www.microsoft.com/directx/homeuser/downloads/default.asp

Installer så softwaren og driverne igen, og håb det virker!
Men hvad søren mener du med Com og lpt porte???
Og hvilket kort drejer det sig om?