Avatar billede 71117 Nybegynder
05. marts 2002 - 20:13 Der er 33 kommentarer

Eksperten...

Jeg vil bare lige have nogen tilbud på bordet.

Hvor meget skal i ha´ for at lave noget som eksperten.. Intet design eller smart funktioner...
Bare hvor man kan stille spørsmål. afsætte point på spørgsmålet og den bruger der giver det svar man kan bruge kan blive godkendt og får de afsatte point...

hvor meget skal "DU" ha ??

Jeg mener både i kr. og point hvis nogen vil gøre det for point !!

-71117
Avatar billede nonick Nybegynder
05. marts 2002 - 20:38 #1
200.000,- for jeg aner ikke noget om den slags. Jeg skal jo først til at sætte mig ind i det.
Avatar billede johnstigers Seniormester
05. marts 2002 - 20:41 #2
nonick> *gg*
71117> kan fortælle at for den ny version af eksperten kostede det 25.000 kr...
Avatar billede arriva Nybegynder
05. marts 2002 - 21:03 #3
hmmm... kommer meget an på funktionerne, men du kan jo skrive til mig på mrt@broze.dk med en liste over funktioner så skal jeg nok skrive et tilbud tilbage :)

// Morten Riis
Avatar billede locturian Nybegynder
06. marts 2002 - 08:51 #4
6000 kr - så skulle den være i vinkel :)
Avatar billede fri-hash Nybegynder
06. marts 2002 - 09:25 #5
så siger jeg 5000,- udfra de krav der stilles i spørgsmålet
henrikfrederiksen@mail.dk
Avatar billede invisibleman Nybegynder
06. marts 2002 - 09:37 #6
Uhm .. may I direct your attention to: http://novaishot.dk/eclone/ - og giv et bud (kr.) ;o)

Designet må ikke bruges, da det ligner Eksperten bare *lidt* for meget.
Avatar billede invisibleman Nybegynder
06. marts 2002 - 09:37 #7
Ups ..der er sku en fejl ..
Avatar billede invisibleman Nybegynder
06. marts 2002 - 09:39 #8
Rettet. Det var et fejlupload :o(
Avatar billede invisibleman Nybegynder
06. marts 2002 - 09:40 #9
Men ehm .. "EClone" har smarte funktioner :/ Men de kan se'følig fjernes hvis det ønskes ...
Avatar billede fireworld Nybegynder
06. marts 2002 - 12:18 #10
2500kr :) i asp eller php vælger selv!

mc_mads@ofir.dk
Avatar billede locturian Nybegynder
06. marts 2002 - 12:38 #11
2200 så :) Bliver lavet i ASP.....

/Loc out
www.locturian.dk
Avatar billede chr_so Nybegynder
06. marts 2002 - 13:09 #12
71117> nu har du lidt at vælge imellem.  - vi statede på 200000 og er nu nede på 2200. Men det er jo ikke sikkert at det er den billige der er den bedste......
Avatar billede cdc Novice
06. marts 2002 - 13:51 #13
hvis du hænger lidt længre på 71117 så for du det til 200 points og en bajer på den nærmeste bodega........

/cdc
Avatar billede nonick Nybegynder
06. marts 2002 - 14:06 #14
/cdc... Ville du lave eksperten for 200 Point???

Damn.... :)
Avatar billede fireworld Nybegynder
06. marts 2002 - 14:14 #15
hvor mange bajere snakker vi om?
Avatar billede 71117 Nybegynder
06. marts 2002 - 14:58 #16
john_stigers > Okay jeg troede sku det var dyrere...

arriva > ser lige hvad jeg bliver tilbudt på dette spm... Skriver til dig hvis jeg ikke får et godt nok tilbud :)

fri-hash  > lidt høj pris.. Synes jeg... Nu hvor jeg har set hvad andre kan gøre det for..

invisibleman > Hvor meget vil du have ?? Og hvilket område bor du i ??
PS. Er interesseret i det. Selvfølgelig laver jeg selv design...
Og fuktionerne behøver ikke at blive fjernet...

fireworld > En hel kasse "Tuborg" eller "Carlsberg" (Efter eget valg) ;)

chr_so > JepZ.. Det er jo smart nok at vente lidt :)

/cdc > Kommer tid - kommer tilbud :)

-71117
Avatar billede cdc Novice
06. marts 2002 - 15:05 #17
nonic-> NEJ........men det er da latterlig og se på det her, en fornuftig pris ville ligge på 30.000 til 40.000 kroner, og 2.200 kr. Kan ikke være andet en en skole dreng der koder lidt der hjemme, og får man probs, er der så som så med supporten, da man skal overholde sin skolegang.
Avatar billede locturian Nybegynder
06. marts 2002 - 15:08 #18
cdc? Whut the fuck? Kalder du mig en skoledreng?
Avatar billede cdc Novice
06. marts 2002 - 15:14 #19
Hvad er din timepris, locturian, jeg må jheller se at få dig på nogle af mine opgaver, så tjener jeg flere penge. Helt ærlig 2200 kr. for en side som eksperten. Hvor mange timer vil du bruge på det 5 ?
Det er ikke sikkert du er en skoledreng, men det er i hvertfald ikke det du lever af...........
Avatar billede ztyxx Nybegynder
06. marts 2002 - 15:16 #20
uanset om man er skoledreng eller ej, så er det vel ikke på eksperten man skal finde sine kunder, hvis man lever af det, og hvis det er, bør man nok overveje om man ikke har valgt forkert levebrød....
Avatar billede arriva Nybegynder
06. marts 2002 - 15:20 #21
...kan det ikke være lige meget hvad han tager for det... jeg mener sålænge hans produkt er godt... man kan jo ikke rakke ned på andre, når man ikke ved hvordan deres kvalitet er... helt ærligt folks, jeg syntes eksperten går mere og mere over i beskyldninger og millimeterdemokrati... vi er her jo for at hjælpe hinanden...

// Morten Riis
Avatar billede cdc Novice
06. marts 2002 - 15:22 #22
Det er ikke eksperten man lever af, men jeg siger også bare min mening, prisen er latterlig billig, og det er vare min mening.
Men hvis i kan lave det til denne pris, vil jeg da bruge eksperten til mere, så tjener jeg da flere penge.

/cdc
Avatar billede cdc Novice
06. marts 2002 - 15:24 #23
jeg har da set hvad locturian kan, og han kan sit kram, men eksperten er jo til for at vi skal hjælpe hinanden, ikke en for for gul og gratis.
Se ordet hjælpe. Kom med et problem og du for hjælp til at få det løst.
Har selv hjulpet mange her inde, gratis, er det ikke ånden her inde, skal man have noget lavet for $ er det vel shark man skal bruge
Avatar billede arriva Nybegynder
06. marts 2002 - 15:26 #24
cdc: det er jo klart at en som går på f.eks. HTX samtidig (som mig selv) ikke har samme tid som en der lever af freelance... Men derfor kan produktet rent faktisk godt have samme kvalitet, og hvis "skoledrengen" ovenikøbet kan underbyde den professionelle freelancer, så er det vel bare bad luck - for freelanceren... derved kommer ekspertens ånd jo netop op, at man skal hjælpe hinanden uden at sætte kroner og øre på... så jeg giver ztyxx ret, det er ikke en jobdatabase...

// Morten Riis
Avatar billede arriva Nybegynder
06. marts 2002 - 15:32 #25
cdc: lol, skrev vi vist oven i hinanden.. sorry ;)
Avatar billede cdc Novice
06. marts 2002 - 15:33 #26
alles in ordnung arriva :o)
Avatar billede locturian Nybegynder
06. marts 2002 - 15:34 #27
Cdc, meningen var faktisk at hjælpe lidt - da manden åbentlyst ikke har samme pengepung som fx. TDC, Nokia, eller whatever. - Om jeg er en 'skoledreng' kan så diskuteres - jeg er da igang med en uddanelse som Multimedia Animator - da jeg gerne vil have nogle papire. - Om som nogen af de andre nævner, er det ikke på eksperten.dk man finder sine kunder - og det gør jeg heller ikke. Men jeg hjælper bare hvor jeg kan... Med lidt profit self. :)
Avatar billede cdc Novice
06. marts 2002 - 15:41 #28
Kan jeg godt forstå du gør, det er der intet galt i, men som jeg skrev fra starten af, venter han, får han den til 200 points og en bajer. det var da sjovt at se hvordan folk underbød hinanden
Avatar billede arriva Nybegynder
06. marts 2002 - 15:45 #29
men der er stadigvæk en ting jeg ikke syntes er blevet besvaret... hvor mange funktioner skal der være med? For det justerer jo meget ved prisen... Skal det være en komplet klon af eksperten, med alle funktioner eller...?
Avatar billede davidchristensen Praktikant
06. marts 2002 - 15:48 #30
Jeg kunne iøvrigt også være interesseret i et sådan system. Som jeg ser det, så handler det vel om at man har en side, hvor man så har mulighed for at oprette en ny side (som man så kalder for en katagori) - og i på denne side har man så mulighed for at oprette en ny side (som man enten kan kalde en underkatagori eller et spørgsmål alt efter hvilken struktur man nu vælger.. (Hvis man vælger at oprette et spørgsmål, så opretter man en side med et predeffineret design, som her på Eksperten - ønsker man at oprette en katagori, så opretter man sådanset bare et link til en katagori-side, med alle indlæg/spørgsmål listet op i kronologisk rækkefølge.)

Jeg véd så ikke helt om jeg egentlig er interesseret i pointsystemet..? Men mest interesseret i at finde ud af hvordan man opretter en side fra en anden side.

71117, hvis det kan gøres for point, så kan vi jo deles om "udgifterne" :)

David
-
Avatar billede chr_so Nybegynder
06. marts 2002 - 15:52 #31
hvorfor overhovedet lave en eksperten 2 - man opfinder jo heller ikke den dybe tallerken to gange
Avatar billede fri-hash Nybegynder
06. marts 2002 - 17:33 #32
måske er det ikke lige eksperten2 han vil lave - samme "opskrift" kan jo bruges til tusindvis af andre emner end lige computerrelaterede

med hensyn til prisen, så er der selvfølgelig forskel på folks timepris og på deres effektivitet i de timer de skal betales for
den samlede pris *burde* derfor ligge nogenlunde på samme niveau uanset om det er en begynder til 100 i timen eller en superpro til 800 i timen

...MEEN denne samlede pris vil jo afhænge af slut produktet - jeg er enig i at prisen for noget der svarer til eksperten vil ligge på den dyre side af 20.000,- men et simpelt debatforum hvor der er tilføjet lidt points-halløj kan laves laaangt billigere - jeg er parat til at lave en løsning hvor du selv bestemmer prisen - produktet vil naturligvis afspejle prisniveauet .... jeg kan sige at jeg har lavet flere databasebaserede webløsninger til kunder for en løbende timepris på 250,- og aldrig har fået en eneste klage over slutprisen.
Avatar billede fireworld Nybegynder
06. marts 2002 - 19:16 #33
2500kr der vil jeg sq gerne lave en kopi af eksperten functioner... selvom om det vil tage lang tid...