Avatar billede harryfink Praktikant
05. marts 2002 - 18:02 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

AVI -> VCD

Hej!

Jeg har et problem der går på konvertering af en film, der skal kunne ses på min DVD afspiller, der understøtter VCD (+ SVCD). Det er oprindeligt en QuickTime (.MOV) fil, og den fik jeg så konverteret til en .AVI-fil (ved at importere .MOV-filen ind i Adobe Premiere og så eksportere som .AVI) - dette var nødvendigt, da programmet som jeg skulle bruge til at konvertere til MPEG ikke fungerede ordentligt med .MOV-filer. Dette program hedder TMPGEnc, og jeg fandt det på vcdhelp.com.

Jeg fik så også konverteret filmen til MPG, og den spiller perfekt på min PC. Så den brændte jeg ned på CD-R (alm. ISO med Nero 4, da jeg ved det har fungeret med andre MPG-filer - altså ikke VCD, omend man osse kan vælge det i Nero.), men resultatet blev at jeg fik filmen i sort/hvid og den hakkede helt enormt.

Hvordan får jeg den i farve og uden den hakker?? Er det nogle settings i TMPGEnc, i Nero, i Premiere, eller andetsteds?

Jeg ved godt at jeg måske kunne finde ud af at prøve mig frem, men jeg har jo ikke uendeligt antal CD-R'er! Og det tager osse meget lang tid at konvertere film.

Håber meget I kan hjælpe mig!!

Og ja, det er lovligt det jeg foretager mig - filmen er et skoleprojekt, som jeg har fået fra en Mac i QuickTime, som jeg så vil konvertere til min nyanskaffede DVD-afspiller! :)

Hilsen Mikkel
Avatar billede djthomsen Nybegynder
05. marts 2002 - 18:13 #1
www.divwit.dk det her du svaret...
Avatar billede djthomsen Nybegynder
05. marts 2002 - 18:13 #2
ups ikke godt.. det er www.divxit.dk
Avatar billede djthomsen Nybegynder
05. marts 2002 - 18:13 #3
ups ikke godt.. det er www.divxit.dk
Avatar billede slinky Nybegynder
05. marts 2002 - 18:17 #4
Åbn programmet (tmpeg).
Vælg "Video source" og "Output file name"

Tryk på "Setting"

Format: Mpeg2
Size: 480 x 576
25fps

Så spiller det!
Avatar billede Slettet bruger
05. marts 2002 - 20:08 #5
Du kan oprette en ny kompilering i Nero og vælge VCD. Træk din avi-fil ind og brænd skiven.
Avatar billede harryfink Praktikant
06. marts 2002 - 15:04 #6
Slinky>> Ok - men den siger det vil tage 6 timer at konvertere den - og filmen er kun 12 minutter, og i forvejen i meget dårlig kvalitet!! Jeg valgte før at det skulle være 12,5 (25 internally) FPS, og det gav sort/hvid + flimmer... :(

UFC>> Konverterer Nero så filmen idet den brænder, eller hvad?? Kan man så osse hive en DivX film ind i Nero??
Avatar billede Slettet bruger
01. april 2002 - 00:07 #7
lukker du snart spørgsmålet?
Avatar billede harryfink Praktikant
23. juli 2002 - 14:57 #8
Tak for hjælpen... :)