Avatar billede metal_hansen Nybegynder
05. marts 2002 - 17:49 Der er 46 kommentarer og
2 løsninger

problemer med gf2 Mx400 og XP

Jeg har problemer med at min computer genstarter, når jeg vil spille f.eks. Max Payne eller CS!!
Efter den er genstartet kommer flg. meddelelse:
http://217.157.173.133/detonatorproblemos.html

Det sker med både 23.12 og 21.83'eren!!

Så mit spørgsmål er: hvad kan der være galt??
Kan det være min strømforsyning, der er for lille?? Mine Ram, der er fucked, eller hvad kan det være?? Jeg har snart oprettet 117 spørgsmål herinde, ang. dette - Nu vil jeg sgu ha nogle kvalificerede svar/gæt!!!
Point uddeles efter brugbarhed! Altså, får jeg svar som f.eks. "prøv nogle andre drivere " etc.. er der INGEN point at hente!!! Så nu kan I ikke komme og brokke jer, hvis I ikke får point for et ikke-brugbart svar, ok?!

min PC:
AMD-Duron 757MHZ
Asus MB
Windows XP
128MB 133Mhz SD-RAM
NVidia GeForce2 64MB MX400 TV-Out
Maxtor 20Gb harddisk
Winfast 6xSound lydkort
17"+15" skærme
52x cdrom
AOpen 12x10x32 brænder
Canon Flatbed Scanner
Logitech trådløs mus
Acer Keyboard
2x 100Mbit netkort
Medialine PC-højttalere
Jeg ved ikke hvor stor min strømforsyning er, men det er et gammelt kabinet, så det er næppe en 300Watt - sikkert meget mindre..

For en løsning, der duer 100 % er der mange point at hente!!!
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
05. marts 2002 - 17:51 #1
ps: jeg er ikke hjemme de næste par timer... men jeg kommer med feedback senere idag!
Avatar billede asmodeus Nybegynder
05. marts 2002 - 17:58 #2
Har du installeret VIA4in1 driverne til dit chipset (http://www.tweakup.dk/filer/chipset.htm)? De kan sagtens hjælpe dig af med problemet - ellers ville jeg prøve at down-clocke grafikkortet og se om det var en lille køler du havde brug for! Hent evt. Powerstrip (http://www.tweakup.dk/filer/video.htm) og sæt hastigheden ned med 10% for dit gfx - hjælper det bør du nok købe en gfx-køler af mærket Zalman - de kan erhverves for 75 kr og larmer 0!

mvh/
Asmodeus
Avatar billede asmodeus Nybegynder
05. marts 2002 - 17:59 #3
Du burde måske finde ud af hvor mange watt din PSU kan levere - hvis det er under 200 watt kunne det også være en mulig forklaring på problemet!
Avatar billede thda Nybegynder
05. marts 2002 - 18:19 #4
Jeg har samme problem med et GF2GTS. Det er dog ikke særlig tit, men det sker. Jeg tror det er et problem med driverne, der er inkompatible med winXP.
Avatar billede cthulhu Nybegynder
05. marts 2002 - 18:49 #5
Hvis dit (jeres) problem er at computeren genstarter med en BSOD (Blue Screen Of Death) hvor der står "The driver nv4_disp.dll got stuck in an infinite loop", så prøv dette prog: http://www.charnleys.co.uk/NVmax4.exe

Og sørg for slå den option der hedder "fix infinite loop" (eller noget tilsvarende) til.
Avatar billede cthulhu Nybegynder
05. marts 2002 - 18:50 #6
Kiggede lige på dit screen dump, det kunne meget godt være den famøse "infinite loop" fejl du har haft.
Hvad skrev den, før den genstartede?
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
06. marts 2002 - 11:17 #7
cthulhu >> den skrev intet - genstarter bare (det er jo XP)

Asmodeos >> jeg kigger på det! vender tilbage når jeg har fusket lidt med det!
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
06. marts 2002 - 11:24 #8
asmodeus >> kan du ikke gi mig nogle direkte links til download ???
enten er jeg blind, eller også ... jeg kan sgutte hitte dem :0)
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
06. marts 2002 - 11:30 #9
det er kun powerstrips jeg ikke kan finde..
Avatar billede hemning Nybegynder
07. marts 2002 - 01:56 #10
Hejsa metal hansen, kan du ikke lige skrive hvilket motherboard du har???
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
07. marts 2002 - 16:26 #11
hemning >> sorry jeg ikke lige så dit spørgsmål;
min MB er et ASUS A7V-E
Avatar billede hemning Nybegynder
07. marts 2002 - 18:32 #12
Det er helt i orden ;o)

Er det A7V266-E???
Avatar billede hemning Nybegynder
07. marts 2002 - 18:35 #13
Hvilket mærke er dit RAM????
Avatar billede hemning Nybegynder
07. marts 2002 - 18:39 #14
ok, du har et ASUS A7V-E, kunne ikke lige finde det ;o)

Det ser ud til at der er en del der har problemer med ASUS A7V-E og GeForce2 MX400, men jeg prøver lige om jeg kan finde en løsning!
Avatar billede johannielsen Nybegynder
07. marts 2002 - 18:42 #15
Jeg har oplevet noget lignende. Jeg prøvde en hel masse forskellige detonators - og fandt til sidst en der virkede ordentligt. Dette var i 2k, hvor jeg før i 98SE aldrig havde oplevet noget usædvanligt.
Avatar billede hemning Nybegynder
07. marts 2002 - 18:43 #16
Hvis jeg var dig ville jeg lige starte med at opdatere din BIOS!
http://cgi.asus.com.tw/cgi-bin/dl.asp?filename=mb/socka/kt266a/a7v266-e/ae1006.zip
Den skulle både rette nogle fejl med Samsung hukommelse, nogle mus+tastatur problemer med din powersuply samt nogle andre ting, prøv det, jeg vender tilbage lidt senere };o)
Avatar billede hemning Nybegynder
07. marts 2002 - 18:43 #17
Du kan se at andre har samme problem her:
http://www.digit-life.com/ubb/Forum3/HTML/000063.html
Avatar billede hemning Nybegynder
07. marts 2002 - 18:58 #18
UPS, du skal ikke lige benytte dig af den BIOS opdatering jeg henviste til, undskyld, den er til A7V266-E, det var squ en smutter :o(
Avatar billede hemning Nybegynder
07. marts 2002 - 19:06 #19
Hvis BIOS'en skal opgradees, skal det selvfølgelig være denne:
http://cgi.asus.com.tw/cgi-bin/dl.asp?filename=mb/socka/kt133/a7v-e/a7ve104.zip
Men den skulle ikke rette nogle af disse fejl :o(
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
07. marts 2002 - 22:52 #20
Det mærkelige er, at da jeg kørte ME, kunne jeg godt spille CS og Max Payne, uden det frøs! det frøs kun en gang imellem....
Så fandt jeg ud af , at hvis jeg fjernede min gamle 64MB ramblok (kørte med 128+64) så forsvandt den 'blafren' i grafikken, som så nu er kommet tilbage, efter jeg har installeret XP!!!!
Hvad fanden sker der????

Hemning > linket kan jeg ikke få til at virke (det til biosupgrade)
men tak for linket til digi-life!
Jeg tror også at min bios er upgraderet til sidste nye...
Johannesnielsen >> kan ikke lige se hvad det skal hjælpe mig, men ok ;0)
Asmodeus >> kan du ikke lige forklare noget mht. chipsetdriverne?? hvilken funktion de har etc - jeg har installeret dem, men kan ikke lige finde funktionerne etc..
Avatar billede hemning Nybegynder
07. marts 2002 - 22:57 #21
Angående BIOS'en, så skal du trykke på den og ikke benytte gem som ;o)
Så kommer du hen til en side hvor du kan downloade den her:
ftp://ftp.asuscom.de/pub/ASUS/mb/socka/kt133/a7v-e/a7ve104.zip
Ved den her kan du bare bruge Gem som
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
10. marts 2002 - 18:14 #22
hemning >> linket virker stadig ikke :0(

Jeg gir snart op!!! Pisbundkort!
Det ser ud til jeg må prøve med et lignende grafikkort, og se om det gir samme skodresultat!!

Så jeg lukker og slukker snart dette spørgsmål!
Og hvis der skal falde nogle point af til nogen, ud over hemning, så kom lige med noget feedback...
Det har jo ikke ligefrem hjulpet noget, indtil videre -
Avatar billede hemning Nybegynder
10. marts 2002 - 22:33 #23
JA, jeg har også lige prøvet det igen, du virker den ikke, men den her virker - i hvert fald lige nu - prøv selv:
ftp://ftp.asus.com.tw/pub/ASUS/mb/socka/kt133/a7v-e/a7ve104.zip
Avatar billede hemning Nybegynder
10. marts 2002 - 22:34 #24
Hvis der opstår problemer med den, så virker denne også:
ftp://ftp.asus.com/pub/ASUS/mb/socka/kt133/a7v-e/a7ve104.zip
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
11. marts 2002 - 23:56 #25
ok hemning >> hvad gør jeg så med den?? nu har jeg fået hentet den...
det er awd-fil!!? har jeg aldrig set før ;)
Avatar billede hemning Nybegynder
12. marts 2002 - 16:59 #26
Det er en Award BIOS binary, for at brænde den ned i din BIOS skal du bruge dette program:
http://www.biosmods.com/download/award/awd816a.zip
Avatar billede hemning Nybegynder
12. marts 2002 - 16:59 #27
Se her hvordan du bruger programmet:
http://www.biosmods.com/download.php
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
12. marts 2002 - 21:41 #28
hmmm- nu ved jeg ikke rigtig hvad det er jeg roder med her! *G*
jeg ved at at flashe bios'en skal man jo ikke rode med, når man ikke er sikker i sin sag.. hmmmm!
Nå, men jeg har også indstillet mig på at køre ME ind igen - og så også køre XP ind på D: !!
så det gør jeg - så må jeg se hvad der sker!
Men tak for din hjælp!!!
jeg stikker 50 p. tilbage i egen lomme, da det jo foreløbig ikke har løst problemet... virker det, så får du sgu nogle flere, ok?!
Takker igen herfra!
Avatar billede hemning Nybegynder
12. marts 2002 - 21:49 #29
Tak for points :o) Selv om det virker skal jeg ikke ha' flere points ;o) Det er vel for at hjælpe vi er på eksperten };o)
Avatar billede hemning Nybegynder
12. marts 2002 - 21:50 #30
Hvis du vil ha' hjælp til at flashe BIOS'en, så kan du bare skrive en kommentar!
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
12. marts 2002 - 22:11 #31
ok - takker herfra!
jeg skriver, hvis det blir nødvendigt :0))
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
13. marts 2002 - 20:27 #32
aaaaaaaaaaaaaarrrrggggh - se lige her:
http://www.eksperten.dk/spm/184649
kan det ha noget at gøre med at jeg pillede ved den bios-ting der????
no hard feelings - jeg vil sgu bare ha lortet til at virke igen! om jeg så skal geninstallere (det skal jeg jo alligevel...)
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
15. marts 2002 - 13:05 #33
hemning >> smider du ikke lige en kommentar...?!
Avatar billede hemning Nybegynder
15. marts 2002 - 13:34 #34
Ja, selvfølgelig, jeg kan ikke se de billeder du har lagt ind, jeg tror ikke på at det er på grund af BIOS'en det har jeg i hvert fald ikke hørt før!
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
16. marts 2002 - 03:46 #35
ok - nu sidder jeg og har geninstalleret ME - og vil opdatere min bios! jeg har hentet den seneste update, men hvordan kører man det ind???!!???
hjæææælp!!
Avatar billede hemning Nybegynder
16. marts 2002 - 16:12 #36
Godt, når du har denne fil:
ftp://ftp.asus.com/pub/ASUS/mb/socka/kt133/a7v-e/a7ve104.zip
Samt denne:
http://www.biosmods.com/download/award/awd816a.zip
Skal du pakke dem ud!
Lav en diskette det er i stand til at boote --> Læg filerne over på den!
Så skal du bare følge den her beskrivelse:
http://www.biosmods.com/download.php
Hvis der er problemer så skriv
Avatar billede hemning Nybegynder
16. marts 2002 - 16:13 #37
Det står under "Awdflash", hvad du skal skrive/gøre!
Avatar billede hemning Nybegynder
16. marts 2002 - 16:52 #38
Med dette program kan du enddog brænde din BIOS under Windows:
ftp://ftp.asuscom.de/pub/ASUSCOM/BIOS/BIOS_FLASH_UTILS/asusupd32905.exe
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
16. marts 2002 - 18:51 #39
øøøh - brænde din bios??? jeg fatter altså nada *G*
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
16. marts 2002 - 18:56 #40
men ok - jeg kigger lige siderne igennem 2 gange før du behøver at skære det ud i pap :0)
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
17. marts 2002 - 06:22 #41
ok, nu har jeg læst siderne igennem, og jeg er på bar bund! Problemet er at jeg ikke aner hvad det er jeg laver, når jeg f.eks. roder med bootdisk med exekommandoer og hvad har vi!

Men jeg har allerede et program (fulgte med mit MB) der kan opdatere biosen (det samme som ftp://ftp.asuscom.de/pub/ASUSCOM/BIOS/BIOS_FLASH_UTILS/asusupd32905.exe )

problemet er her; hvad har det med den fil, a7ve104.zip at gøre????
hvad gør jeg????? JEg er er HELT blank på det område her, er jeg bange for :0(
Avatar billede hemning Nybegynder
17. marts 2002 - 13:37 #42
a7ve104.zip skal pakkes ud, så får du en binaryfil, som faktisk er BIOS'en --> den skal så brændes (kopieres) ned i den flash ROM hvor BIOS'en sidder.
Programmet til at brænde BIOS'en med er ftp://ftp.asuscom.de/pub/ASUSCOM/BIOS/BIOS_FLASH_UTILS/asusupd32905.exe
Hvis du kører dette program, skal du åbne BIOS-filen (den der er inde i a7ve104.zip - mener den hedder a7ve104.awd) hvorefter du kan brænde BIOS'en :o)
Du skal bare skrive, hvis ikke det var udførligt nok.
Held og lykke
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
18. marts 2002 - 00:43 #43
nu tror jeg nok jeg har fattet det! :0)
men der er lige en enkelt ting, som den brokker sig over! Kan du ikke lige smide en mail, så sender jeg dig et screenshot!
Avatar billede hemning Nybegynder
18. marts 2002 - 08:03 #44
jeps

henning_n_lund@mobilixnet.dk
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
18. marts 2002 - 08:12 #45
så er den sendt :0)
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
19. marts 2002 - 06:38 #46
jeg har installeret programmet du sendte mig - jeg havde en tidligere version i forvejen, så deeet...
Kan jeg evt. ikke flashe biosen - eller vil det ikke hjælpe med problemet??
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
19. marts 2002 - 07:26 #47
jubiii - nu tror jeg jeg fik det til at virke!
Jeg flashede bios fra dos, efter at ha booted op på en diskette!
så nu kører jeg i hvert fald med den sidste nye bios!!
Så er DET i hvert fald på plads :0)))
Men den fucker stadig op mht. mit gf2 mx400 kort!! Så¨det må sq være en hardwarefejl!
Så jeg bytter kortet idag eller imorgen!
Tak for hjælpen!
Avatar billede hemning Nybegynder
19. marts 2002 - 09:22 #48
Held og lykke med det :o)