Avatar billede peterk Nybegynder
04. marts 2002 - 19:25 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Brændbar CD

Er der nogen som kan svare på, hvorfor jeg har problemer med at brænde min egne videooptagelser på en CD-rom, så de kan vises på andre PCér ? Jeg har klippet egen video i Studio DV, gemt mit arbejde som en mpg fil. Afspiller jeg filen på min PC eller fra en brændt CD-rom i mit eget brændrev er der ingen problemer. MEN skal det afspilles på en anden PC melder den blot ukendt medie eller som om der ikke er noget på CD-rom. Hvad går galt ? Skal man "formaterer" video på en speciel måde, ligesom med musik ?
Ups, jeg ved at jeg allerede har oprettet spørsmålet under billedbehandling, men blev henvist hertil. har du svar er der derfor 60 points at hente.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
04. marts 2002 - 19:26 #1
Har du lukket sessionen på CD´en??? Som regel kan en CD ikke aflæses udenfor en brænder hvis ikke den er lukket.
Avatar billede Slettet bruger
04. marts 2002 - 19:30 #2
Hvilket program bruger du til at brænde med?
Avatar billede peterk Nybegynder
04. marts 2002 - 19:32 #3
Create CD. Jeg gemmer brænder blot filen på CD om den er lukket. ja, det vil jeg mene. Jeg undersøger sagen.
Avatar billede peterk Nybegynder
04. marts 2002 - 20:08 #4
OK, CDén er lukket. Jeg har forsøgt at brænde en ny CDrom. Afspilles den i brædneren er alt OK - men flytter jeg den ned i DVD drev. Kommer der fejl med at enheden ikke er klar.
Avatar billede Slettet bruger
04. marts 2002 - 20:09 #5
Prøv at brænde den i Nero: www.nero.com
Avatar billede peterk Nybegynder
04. marts 2002 - 20:18 #6
Create CD har en video brænde funktion som jeg ikke har benyttet. Hvis jeg forsøger at brænde under denne funktion skriver den tilbage at "MPEG encoder that support video CD encoding ikke er tilstede" Hvad betyder dette ? Så vidt jeg kan se i studio DV kan jeg ikke gemme den klippede fil anderledes.
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
04. marts 2002 - 21:46 #7
der er altså også problemer med nogle dvddrev, som ikke kan aflæse brændte skiver! (pga. for kraftig laserhovede)
Avatar billede peterk Nybegynder
04. marts 2002 - 21:56 #8
Nu har jeg forsøgt at lave en VideoCD i CreateCD brænder programmet. Den vil min PC heller ikke kendes ved ! Hvad er smart ved en sådan VideoCD, når man ikke engang kan afspille den !
Avatar billede Slettet bruger
01. april 2002 - 00:05 #9
lukker du snart spørgsmålet?
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
01. april 2002 - 00:17 #10
Der er jo ikke kommet så meget svar :((

Jeg er desværre blank :(

/Nikolaj
Avatar billede peterk Nybegynder
01. april 2002 - 10:09 #11
OK, jeg lukker spørgsmål, desværre var der ingen acceptable svar.
Avatar billede peterk Nybegynder
01. april 2002 - 10:10 #12
Jeg henter min points selv - sorry
Avatar billede Slettet bruger
01. april 2002 - 11:32 #13
Det er helt ok.