Avatar billede 1972 Nybegynder
03. marts 2002 - 07:30 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Smootwall / Serv-U ftp

Jeg kører Smoothwall som firewall
Jeg ville gerne lave en ftp-adgang (via Serv-U)på en PC i "grøn zone" på ip 10.14.x.x på port 21

Er der nogen der ved hvordan jeg skal åbne for det i smoothwall? Og hvad skal man skrive for connecte til min ftp?
Avatar billede vistodk Nybegynder
03. marts 2002 - 09:40 #1
se under "port-forwarding" i dette document:
http://www.smoothwall.org/download/pdf/docs/0.9.9/doc.faq.pdf
Avatar billede buck Nybegynder
13. august 2002 - 23:01 #2
fik du nogensinde din portforward til at virke?
Avatar billede 1972 Nybegynder
15. august 2002 - 16:48 #3
næ, det gjorde jeg ikke, og har ikke rigtigt haft tid til at rode med det siden.
Avatar billede buck Nybegynder
15. august 2002 - 17:07 #4
jeg har lige fået hul igennem min smoothwall i går :o)
Jeg har en fast IP hvor der sidder en smoothwall 0.9.9 release 18.
På min lokalnet (Grønt) har jeg en server stående med http og ftp.

jeg går ud fra at du har teste at ftp virker fra en PC lokalt.

lad os sige din server hedder 10.14.0.2
du kender vel at logge på web-interfacet på din smoothwall?
under menuen "services" i "Port forwarding" tilføjer en TCP rule hvor Source port er 21, Destination IP er 10.14.0.2 (din ftp server) og Destination port 21.

Derefter går du ind under "External Service Access" og tilføjer en TCP rule, hvor source IP er blank (hvis alle må gå på din FTP) og Destination port 21.
Under "External Service Access" er port 113 oprettet i forvejen. Den skal blive der!

afhængigt af hvilket type FTP du kører kan det være nødvendigt også at åbne for port 20. Kører du noget secure halløj er det nogle helt andre portnumre du skal åbne.

Det burde i teorien ikke være nødvendigt at genstarte, men det gjorde jeg godt nok.

En ting mere: du kan ikke teste om det virker fra en lokal pc! Det skal du gøre et andet sted fra, og så connecte direkte til IP adressen på din Smoothwall´s yderside (rødt netkort).
Avatar billede 1972 Nybegynder
09. oktober 2002 - 16:11 #5
Hej buck
Jeg har fået det til at virke, tak for info, hvis du lige vil lave et svar så skal jeg give dig point
Avatar billede buck Nybegynder
09. oktober 2002 - 16:29 #6
Det glæder mig at vi nu er endnu en bruger i "Smoothie-klanen" :o)