Avatar billede taskmgr Nybegynder
02. marts 2002 - 17:11 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Danish Music Awards 2002

Hejsa

Jeg vil MEGET MEGET gerne optage D:A:D's optræden i aften på pc'en, men hvordan gør jeg det? Og er det egentligt lovligt at gøre?

Hvad jeg har:

Athlon XP 1600+, 60gb hdd, 256 ddr osv osv.
Avermedia TVCapture98 Kort.
Kører Win2k

Håber der er nogen der kan hjælpe, da jeg ALDRIG har rodet med video før :o)
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
02. marts 2002 - 17:16 #1
det er IKKE lovligt...
men hvordan du gør det ved jeg ikke...
Avatar billede taskmgr Nybegynder
02. marts 2002 - 17:18 #2
I pricippet er det jo li'så lovligt som at optage det på VHS :o) Men ok...
Avatar billede taskmgr Nybegynder
02. marts 2002 - 17:18 #3
"princippet" skulle det ha været
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
02. marts 2002 - 17:19 #4
det er ligeså lovligt, ja- men det er altså også ulovligt at optage det på VHS... ;)
Avatar billede taskmgr Nybegynder
02. marts 2002 - 17:20 #5
Det var sådan set det jeg ville frem til :o) Men misforståelser skal der også være plads til.

Hvordan gør man?
Avatar billede nonick Nybegynder
02. marts 2002 - 17:24 #6
Det er lovligt at optage VHS, hvis man ikke viser det offentligt(til fester - sammenkomster OSV.) Derfor er det også lovligt at optage digitalt. Du må bare ikke vise det frem eller tage penge for det.

Du optager med det program der fulgte med kortet. Det hedder sikkert noget med "capture". Husk også at insrtallere en Twain driver
Avatar billede taskmgr Nybegynder
02. marts 2002 - 17:27 #7
Kortet har jeg lånt af en ven, så jeg har kun software til at se tv. Intet til at optage...

Hvor ka jeg hente en app. til det? Og evt. til at komprimere?
Avatar billede stiegl Nybegynder
02. marts 2002 - 20:21 #8
Her er en samling Capture programmer:
http://www.digital-digest.com/dvd/downloads/misc.html#capture

Det skulle nok være nok at vælge imellem. Jeg ville foreslå at du bruger den, der hedder Vitual Dub. JEg bruger selv, den der fulgte med til mit kort, men har også prøvet denne her, og synes den er meget god. Den kan bagefter også encode din sekvens, til fx. divx. HVis du vil kan jeg forklare dig senere omkring det.
Her er det præsice link til Vitual Dub, hvis du vil hente den:
http://www.digital-digest.com/dvd/downloads/virtualdub.html
Håber du kan bruge min hjælp.
Avatar billede taskmgr Nybegynder
03. marts 2002 - 20:06 #9
Jeg fik plukket en par numre med Vitual Dub, så den er fin :o)

Point deles mellem nonick & stiegl
Avatar billede stiegl Nybegynder
03. marts 2002 - 21:51 #10
tak