Avatar billede pandaen Nybegynder
01. marts 2002 - 11:21 Der er 1 kommentar og
3 løsninger

Findes det egentligt??

Hej med jer. Findes der et centralt sted hvor man kan se en oversigt over mislykkede søgninger i søgemaskiner. Jeg ved godt at det lyder lidt underligt, så jeg uddyber lige. Hvis man på google skriver: ekspuirten som søgeord ( fordi man er en stavesmølf ) så finder google ikke noget. Det er disse mislykkede søgninger jeg godt kunne tænke mig at se en liste over. Vores firma hedder f.eks Tegnecenter, men mange søger efter os ved at skrive "tegnecentret". Vi har derfor bestilt domænenavnet tegnecentret.dk som så skal pege på vores hjemmeside. En liste over mislykkede søgninger kunne være en hjælp til at få købt de rigtige domænenavne.

hilsen Pandaen
Avatar billede NanoQ Nybegynder
01. marts 2002 - 11:25 #1
sådanne "mislykkede søgninger" er ikke tilgængelige nogen steder.
Avatar billede missinglink Nybegynder
01. marts 2002 - 11:30 #2
Jeg kender heller ikke til det, men jeg tvivler på at det eksistere, idet man jo ikke kan programere sig ud af hvad der er forkert og hvad der er rigtigt. Hvis nu man søger efter noget der hedder "tegnecentret" og ikke jeres navn.. Hvis der er nogen der fx i et link til jer har skrevet forkert, vil dette jo også komme frem som et søge resultat..

Eneste måde at gadere sig er som i jeres tilfælde at købe nogle nærtliggende domainer - hvilket mange også gør....

Så det korte af det lange - det kan ikke lade sg gøre..
Avatar billede senj Nybegynder
01. marts 2002 - 11:30 #3
Bed 100 mennesker om at skrive Tegncenter som de tror det staves og bed dem skrive det 50 gange i træk uden at måtte rette evt. fejl. Til sidst har du en meget god ide om hvordan Tegncenter kan fortolkes.

Bare en tanke.........
Avatar billede bufferzone Praktikant
01. marts 2002 - 13:20 #4
Det er en vigtig pointe at optimere til fejlstavninger af dine søgeord. Problemet er at der, mig bekendt, ikke findes en liste over almindelige danske fejlstavninger. På engelsk har du nedenstående links, goto surggestions kan bruges til andet og mere end bare stavefejl

http://www.library.cornell.edu/tsmanual/TSSU/comis1.html engelske misspellings
http://inventory.overture.com/d/searchinventory/suggestion/ Goto/overture keyword surggestion tool

Hilsen
Kim fra http://www.bufferzone.dk