Avatar billede pixelstorm.dk Nybegynder
01. marts 2002 - 05:03 Der er 36 kommentarer og
1 løsning

Form hjælp

Hejsa!

Kan i hjælpe mig ? Jeg kan ikke finde ud af denne her shop menu i html. jeg er lige ved at gå i stå med at designe den kan i ikke hjælpe mig lidt her! jeg har meget brug for den!

.................................................

<html>

    <head>
        <meta http-equiv="content-type" content="text/html;charset=iso-8859-1">
        <meta name="generator" content="Adobe GoLive 5">
        <title>Welcome to Adobe GoLive 5</title>
    </head>

    <body bgcolor="#ffffff">
<p>
        Bestilling
        <form method="post" action="mailto:design@wpt.dk">
<p><input type="checkbox" value="checkboxValue" name="eksempel1"> Windows 21320kr<br>
            <input type="checkbox" value="checkboxValue" name="eksempel2"> Linux 21215kr<br>
            <input type="checkbox" value="checkboxValue" name="eksempel3"> Mac 23487 kr<br>
            </p>
        <p><input type="text" name="Fornavn" size="24" value="fornavn"><br>
            <input type="text" name="Efternavn" size="24" value="Efternavn"><br>
            <input type="text" name="adresse" size="24" value="Adresse"><br>
            <input type="text" name="by" size="24" value="by"><br>
            <input type="text" name="Ordrebekræftelse " size="24" value="Ordrebekr&aelig;ftelse Ja/Nej"><br>
            <input type="text" name="Email" size="24" value="Email"><br>
            <input type="text" name="Telefon" size="24" value="Telefon"><br>
            <br>
            <input type="submit" name="Send" value="Send"> <input type="reset" value="Slet"></p>

</form>
    </body>

</html>

........................................................... bare kopier den ind i et program!

plz help me :-) du få alt hvad jeg har af Points

Mvh
Michael Thyrring
www.pixelstorm.dk
Avatar billede bacardil Nybegynder
01. marts 2002 - 05:05 #1
Hva er det lige du ikke kan finde ud af?
Avatar billede pixelstorm.dk Nybegynder
01. marts 2002 - 05:23 #2
jeg kan ikke få den til at virke så jeg få en mail hvor der stå fornavn efternavn adresse by Ordrebekræftelse ja eller nej email telefon!

og man skal kunne vælge en masse af de der "checkbox" kan du hjælpe mig Plz ?
Avatar billede bounce2002 Nybegynder
01. marts 2002 - 05:40 #3
pixel >>> De der checkboxes.... Der hvor der står checkboxValue, det skal du skifte ud med den information du gerne vil modtage :)
Avatar billede bounce2002 Nybegynder
01. marts 2002 - 05:43 #4
Skal man kunne bestille alle tre ting eller kun en ting?

Hvis det kun er én, så er radio buttons meget bedre...
Avatar billede pixelstorm.dk Nybegynder
01. marts 2002 - 05:43 #5
okay. men nå jeg prøver så for jeg en fil som hedder POSTDATE.ATT
jeg ville have en mail hvor jeg kan se det hele på min mail som en normal email hvis du får stå lige som det her !
Avatar billede bacardil Nybegynder
01. marts 2002 - 05:43 #6
<FORM method=POST action="stien til din formmail">
<input name="recipient" type="HIDDEN" value="ps@web-sale.dk">
<input name="subject" type="HIDDEN" value="navnet på mailen til dig">
<INPUT TYPE=HIDDEN NAME=redirect VALUE="http://www.pixelstorm.dk/tak.htm">
<table class="transparent">
<tr>
    <td>Windows 21320kr</td>
    <td><input type=checkbox name="eksempel1" value="eksempel1"></td>
  </tr>
  <tr>
    <td>Linux 21215kr</td>
    <td><input type=checkbox name="eksempel2" value="eksempel2"></td>
  </tr>
  <tr>
    <td>Mac 23487 kr</td>
    <td><input type=checkbox name="eksempel3" value="eksempel3"></td>
  </tr>
  <tr>
    <td>Dit Fornavn</td>
    <td><input name=Fornavn size=45></td>
  </tr>
<tr>
    <td>Dit Efternavn</td>
    <td><input name=Efternavn size=45></td>
  </tr>
<tr>
    <td>Din Adresse</td>
    <td><input name=Adresse size=45></td>
  </tr>
<tr>
    <td>By</td>
    <td><input name=By size=45></td>
  </tr>
  <tr>
    <td>Din E-mail</td>
    <td><input name=Email size=45></td>
  </tr>
  <tr>
    <td>Dit Telefon-nummer</td>
    <td><input name=Telefon size=45></td>
  </tr>
  <tr>
    <td>Ordrebekræftelse ønskes</td>
    <td><input type=radio name="Ordrebekræftelse" value="Ja"></td>
  </tr>
  <tr>
    <td>Ordrebekræftelse ønskes ikke</td>
    <td><input type=radio name="Ordrebekræftelse" value="Nej"></td>
  </tr>
  <tr>
    <td>&nbsp;</td>
    <td><input type="submit" value="Send"></td>
  </tr>
</table>
</form>
Avatar billede bounce2002 Nybegynder
01. marts 2002 - 05:45 #7
postdate.att skal bare åbnes i f.eks. notepad,
og så kan duse hvad folk har skrevet
Avatar billede bacardil Nybegynder
01. marts 2002 - 05:46 #8
Mailen bliver så noget a la.:

Fornavn: Palle
Efternavn: Svendsen
Adresse: xxxx
By: xxxx
Telefon: xxxx
Email: ps@web-sale.dk
Ordrebekræftelse: Nej
eksempel1: eksempel1
Avatar billede bounce2002 Nybegynder
01. marts 2002 - 05:47 #9
Det er meget lettere at lave det i php... :)
Avatar billede bacardil Nybegynder
01. marts 2002 - 05:47 #10
Er jeg gået helt galt i byen... Troet du ville havde en færdig form..
Avatar billede bacardil Nybegynder
01. marts 2002 - 05:48 #11
eller asp :)
Avatar billede bounce2002 Nybegynder
01. marts 2002 - 05:48 #12
he he ,-)
Avatar billede pixelstorm.dk Nybegynder
01. marts 2002 - 05:49 #13
Jeg takker meget. jeg prøve lige at se om den viker
Avatar billede pixelstorm.dk Nybegynder
01. marts 2002 - 05:51 #14
<FORM method=POST action="stien til din formmail">

hvad skal jeg skrive i den hehe jeg er da godt nok lidt dum var hehe
Avatar billede bounce2002 Nybegynder
01. marts 2002 - 05:52 #15
prøv bare at skrive "mailto:blabla@bla"
Avatar billede pixelstorm.dk Nybegynder
01. marts 2002 - 05:53 #16
okay
Avatar billede bacardil Nybegynder
01. marts 2002 - 05:54 #17
Tja.. øhhh.. Har kigget lidt på zipnet.dk, men kunne ikke lige finde noget support omkring det.

Hos os skriver man eks.  <FORM method=POST action="../cgibin/formmail.pl">

Så du kan prøve det eller <FORM method=POST action="http://www.pixelstorm.dk/cgibin/formmail.pl"> - Hvis det ikke virker skal du havde fat i deres support.
Avatar billede bacardil Nybegynder
01. marts 2002 - 05:55 #18
bounce> Nope..

<FORM method=POST action="stien til din formmail"> -> Stien til cgi diret

<input name="recipient" type="HIDDEN" value="ps@web-sale.dk"> -> E-mail adressen her
Avatar billede bounce2002 Nybegynder
01. marts 2002 - 05:56 #19
klokken er også snart 6 ....... :) he he
Avatar billede bacardil Nybegynder
01. marts 2002 - 05:57 #20
Tja.. Vi kommer vist ikke iseng før vi skal på arbejde ;o)
Avatar billede pixelstorm.dk Nybegynder
01. marts 2002 - 05:58 #21
det virker ikke. hvad nu hvis den er i php ? skal man så også bruge cgi formmail ?
Avatar billede bacardil Nybegynder
01. marts 2002 - 05:58 #22
pixelstorm.dk> Nopes, men har du adgang til PHP/ASP?
Avatar billede pixelstorm.dk Nybegynder
01. marts 2002 - 05:58 #23
nej. ned tur ikke
Avatar billede bacardil Nybegynder
01. marts 2002 - 06:00 #24
Jeg kan oploade det script, så du kan se at det virker, men før du kan bruge det hos din udbyder må du kontakte deres support, men virker scriptet, så er det vel ikke det vilde at du skal kontakte dem for en sti?
Avatar billede pixelstorm.dk Nybegynder
01. marts 2002 - 06:01 #25
okay :-)
Avatar billede bacardil Nybegynder
01. marts 2002 - 06:03 #26
Fandt det..:

Til brugerne af vor formmail.pl skal vi gøre opmærksomt på at den normale formmail.pl - kun kan fremsende mail til pop3 eller forward konti der findes her på serveren... Vi har ændret den ældre ugave af vor formmail så den kan kaldes mailform.pl - og husk der skal benyttes: http://mail.dit-domæne.dk/cgi-sys/formmail.pl eller http://mail.dit-domæne.dk/cgi-sys/mailform.pl
Avatar billede pixelstorm.dk Nybegynder
01. marts 2002 - 06:03 #27
Jeg har også en hjemme side hos friserverplads.dk og den har
Asp
Jmail 4
Php
Cgi
SSI
Flash
MySQL
Microsoft Access Databaser
Gratis support
+ lidt mere..

helt gratis. kan jeg ikke smide den der cgi ting op der ?
Avatar billede bacardil Nybegynder
01. marts 2002 - 06:07 #28
Jo sikkert, men den sti skal vi stadigvæk bruge og kender den ikke hos friserverplads.dk.

Men prøv at lave en af disse til dit zipnet webhotel

http://mail.pixelstorm.dk/cgi-sys/formmail.pl
http://mail.pixelstorm.dk/cgi-sys/mailform.pl
Avatar billede pixelstorm.dk Nybegynder
01. marts 2002 - 06:08 #29
jeg har lige fået 2 mail
1.Resultat of your form.
Submitted by root@mail.pixelstorm.dk

eksempel1: eksempel1
Adresse: fasdfa
eksempel2: eksempel2
Email:
Efternavn: asdfas
Fornavn: dfasdfasd
By: sdasdfas
Telefon:
2.Below is the result of your feedback form.  It was submitted by
() on Friday, March 1, 2002 at 06:08:37
---------------------------------------------------------------------------

eksempel2: eksempel2

Fornavn: asdfasd

Efternavn: fasdfasdfas

Adresse: dfasdfa

By: sdfasdfasdf

Email: asdfasdfa@asdfasdf.com

Telefon: 23218520

Ordrebekræftelse: Ja

---------------------------------------------------------------------------

Avatar billede bacardil Nybegynder
01. marts 2002 - 06:09 #30
ja?
Avatar billede pixelstorm.dk Nybegynder
01. marts 2002 - 06:11 #31
Avatar billede bacardil Nybegynder
01. marts 2002 - 06:13 #32
Ja, hvis du har fået den mail, så virker det jo, det må du da kunne se *g*  Ellers havde du ikke fået nogen mail :o)
Avatar billede pixelstorm.dk Nybegynder
01. marts 2002 - 06:14 #33
Mange tak :-) jeg er mega glad for at folk gider at hjælp gratis.
du få dine 200 points
Avatar billede pixelstorm.dk Nybegynder
01. marts 2002 - 06:16 #34
Tak tak tak.
Avatar billede bacardil Nybegynder
01. marts 2002 - 06:16 #35
*np*

Takker for point´ne
Avatar billede pixelstorm.dk Nybegynder
01. marts 2002 - 06:58 #36
Hey du kan se den form du hjælp mig med inde på pixelstorm.dk under tilbehør
Avatar billede bacardil Nybegynder
01. marts 2002 - 11:02 #37
Jeps