Avatar billede ducks Nybegynder
28. februar 2002 - 22:47 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Tidsbegrænsning

Er det ikke rimeligt hvis der bliver lavet en regel om at man skal kommentere folks svar til ens spørgsmål indenfor et hvis tidsrum jeg mener bare det er da så irriterende at man svarer på et spørgsmål men får aldrig et svar...
Avatar billede dmcn Praktikant
28. februar 2002 - 22:53 #1
Det er vel op til brugeren selv om han/hun rent faktisk vil have hjælp eller ej.
Avatar billede repsac Nybegynder
28. februar 2002 - 23:07 #2
=>n0rmality: nope! - alle skal kommentere alle svar - ellers får vi jo aldrig lagt eksperten ned... *ROFL*
Avatar billede ducks Nybegynder
28. februar 2002 - 23:09 #3
Det er da for trælst at have ydet et stykke arbejde for andre og så vil de alligevel ikke bruge det!
Avatar billede startfirma Nybegynder
01. marts 2002 - 08:51 #4
www.kandu.dk fungerer det sådan at hvis du ikke afviser et svar inden for et vist tidsrum bliver svaret accepteret automatisk. Hvis der så er flere svar kunne man jo sige at point bliver delt mellem alle svar. Det tvinger spørgeren til at reagere.

Så vil vi ikke have en milliard ikke aktive åbne spørgsmål.. ducks ville få point for sit arbejde.. spørger er tvinget til at afvise et svar og dermed indikere over for de andre brugere at spørgsmålet ikke er besvaret.

Hvad er de negative konsekvenser...  hmm..  er der nogen?

mvh www.startfirma.dk
Avatar billede missinglink Nybegynder
01. marts 2002 - 11:25 #5
Ja, startfirma der er faktisk negative konserkvenser....

Hvis man aktomatisk acceptere svar vil alle de som har svaret få point, også den som også har svaret noget som ikke passer, eller bare svaret for at svare - på bekostning af dem som evt. har bidraget med et godt svar..

Hvis man nu i stedet automatisk lukkede spørgsmålet og afviste svar og førte point tilbage, ville der naturligvis være en masse som ikke accepterede svar, da de så ville få gratis svar...

Hvad med at man i stedet indførte et bødesystem, hvor man fx har et nærmere bestemt tidsrum til at acceptere eller afvise svar - hvis man ikke gør det inden for fx 14 dage eller 3 uger efter seneste svar kunne set evt. koste 5 point pr. dag, i 14 dage, stigende til fx. 50 point, og hvis der stadig ikke sker noget lukkes kontoen..

Det vil naturligvis kræve en masse programering, og jeg ed ikke om det er teknisk muligt, men det er i hvertfald et forslag..

Man kan evt. blive advaret om åbne spm. mår man logger på!! evt. et rødt advarselsfeldt med oplysning om "dagbøderne" - måske vil det virke  - det gør det i Farum *LOL*
Avatar billede ducks Nybegynder
06. marts 2002 - 15:22 #6
Jeg er eni med missinglink, jeg synes måske der skulle tilføjes at når man er noget 0 point skal kontoen lukkes el. et el. andet.

Og så er 14 dage måske lige lidt rigeligt ;)