Avatar billede rhoemer Nybegynder
28. februar 2002 - 17:19 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Fler brugere

Hvis man har et system, som flere har adgang til - hvordan sikrer man så at de forskellige brugere ikke har adgang til andres data??
Avatar billede sukos Juniormester
28. februar 2002 - 18:53 #1
Bruger noget database???????? Og serverside script!
Avatar billede rhoemer Nybegynder
28. februar 2002 - 19:02 #2
ja database!! Men kan du uddybe eller konkretisere.

Er det også noget med at nøgler optræder, som fremmednøgler i andre tabeller eller har det intet med sagen at gøre?
Avatar billede terry Ekspert
28. februar 2002 - 19:22 #3
Well an idea is to have a user ID field in each table then ALL actions such as SELECT, UPDATE DELETE use a WHERE UserID =
Avatar billede terry Ekspert
28. februar 2002 - 19:22 #4
that was an answer
Avatar billede hansk Nybegynder
01. maj 2002 - 10:52 #5
Nogle databasesystemer har indbygget sikkerhed på tabelniveau og nogle har sikkerhed på databaseniveau. Jeg kender ikke til databasesystemer som har indbygget sikkerhed på rækkeniveau, så det må man selv lave.
Avatar billede rhoemer Nybegynder
01. maj 2002 - 15:46 #6
Tak for svarene!! :o)
Avatar billede terry Ekspert
01. maj 2002 - 15:48 #7
selv tak :o)