Avatar billede pandaen Nybegynder
28. februar 2002 - 11:11 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

køb af billeder

Hvor kan man købe royalty-free billeder til brug på websites, så man ikke skal tænke på copyrights ?

Pandaen
Avatar billede janny Nybegynder
28. februar 2002 - 11:13 #1
prøv på www.tegnecenter.dk ( mener jeg  det heder )

hilsen Jan
Avatar billede freestyle Nybegynder
28. februar 2002 - 11:15 #2
denne side er jeg selv medlem af:

www.arttoday.com

der er over 1 mil. billeder at vælge imellem, og de har den fedeste søgefunktion!
Avatar billede pandaen Nybegynder
28. februar 2002 - 11:25 #3
Er billederne på arttoday.com royalty-free?

pandaen
Avatar billede freestyle Nybegynder
28. februar 2002 - 11:26 #4
100% :-)

Vi bruger dem selv i vores firma til vores kunders hjemmesider!
Avatar billede pandaen Nybegynder
28. februar 2002 - 11:30 #5
Hmm - man skal være oprettet for at se billederne i fuld størrelse? hvilke opløsninger/størrelser ligger billederne i?

pandaen
Avatar billede freestyle Nybegynder
28. februar 2002 - 11:37 #6
Det er forskelligt men jeg har endnu ikke fundet et billede som ikke var i en ordentlig opløsning.

Billederne ligger også i forskellige formater så det samme billede kan du både åbne som en eps,gif eller jpg fil.
Avatar billede freestyle Nybegynder
28. februar 2002 - 11:38 #7
Hvis det er til websites så er størrelsen tilstrækkeligt, men hvis det er til print (plakater, annoncer) i stor format så kan de godt være i lidt for lav opløsning
Avatar billede freestyle Nybegynder
28. februar 2002 - 11:42 #8
Avatar billede pandaen Nybegynder
28. februar 2002 - 12:01 #9
Det er lidt trickey - jeg er mest til at købe billederne på CD og så fakturere kunden for det/de billeder som skal bruges og så selv beholde CD'en ( kan jo så bruges til andre kunder = nem fortjeneste )

hilsen Pandaen
Avatar billede freestyle Nybegynder
28. februar 2002 - 12:05 #10
hmmmm, så køber du 1 cd der ligger så ca 100 billeder på, her har du 182.000 fotos og vælge imellem f.eks når jeg søger på fodbold=soccer så får jeg over 12.000 billeder som har med fodbold at gøre og der er ingen grænser for hvor mange billeder du må hente derfra så du kan jo bare hente alle de billeder du vil have og så brænde dem ned på cd eller ligge dem på harddisk.

Jeg har brugt det over 1. år nu og er aldrig blevet skuffet. :-)
Avatar billede freestyle Nybegynder
28. februar 2002 - 12:06 #11
ps. så skal du heller ikke rende rundt med 100 cd'er for at altid have en masse billeder ved hånden
Avatar billede freestyle Nybegynder
28. februar 2002 - 15:28 #12
Hmmm... Gad vide om han/hun er faldet i søvn...