Avatar billede dennis74 Nybegynder
25. februar 2002 - 23:01 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

ISDN-forbindelsen afbrydes og kører langsomt

Min ISDN-modem mister forbindelsen når jeg har brugt det et stykke tid. Problemet opstår oftest efter ca. 20-40 minutter. Herefter kan jeg koble op igen, og så går der ikke mere end 5-10 minutter før den igen mister forbindelsen. Og sådan bliver det ved.... Indtil jeg genstarter, så kan den klare den ca. ½ time igen.

Der er flere af mine kollegaer, der har samme problem, mens nogle slet ikke opdager problemet, selv om de også bruger IE.

Jeg synes at kunne se en tendens til, at det er dem med WIN98 v2, der har problemer, mens dem på version 1 ikke har problemer. Kan min teori være rigtig?

Hvis det kan hjælpe, kører modemmet ekstremt langsomt. Jeg kører med én linie åben, og alligevel henter det kun med ca. 3 kb/s. Jeg ville jo tro, at det skulle hente med ca. det dobbelte....

OS = Win98 2.udgave.
Modem = ZyXEL omni.net PLUS, driver = 5-9-2000, firmware = v4.15
Opkaldsprogram = IBM Dials 5.0
Browser = IE 5.5

Jeg håber at der er nogle der kan hjælpe, da jeg er ved at gå amok over at den taber forbindelsen midt i sessionerne.
Avatar billede ztyxx Nybegynder
25. februar 2002 - 23:10 #1
hvis du har et netværkskort i din maskine skal du prøve at disable det, hvis du alligevel ikke bruger det, det kan være det, det var samme problem jeg havde da jeg havde ISDN, men fravalgte netværkskortet, og det hjalp
Avatar billede mib33 Nybegynder
25. februar 2002 - 23:14 #2
Jeg havde samme problem med et Omni net modem, det udskiftede jeg med et internt ISDN pci kort, i siden havde jeg ikke problemer, det er ikke sikkert det er det, men det er bare en komentar !!
Avatar billede dennis74 Nybegynder
25. februar 2002 - 23:28 #3
ztyxx > Det andet netkort jeg har i er disablet, så det er desværre ikke det. Jeg håber ikke at mib33 har ret, men det kan da være, at der er et problem med omni.net modem i den konfiguration vi kører hos os...
Avatar billede mib33 Nybegynder
25. februar 2002 - 23:41 #4
Du kan prøve at "lege" lidt med det kontrolprogram der følger med, der kan man vælge "nettype" og der er vist også nogle andre indstillings muligheder, jeg fik på et tidspunkt oplyst fra teledanmark (nu skal man selvfølgelig ikke tro på alt hvad man hører) at Zyxel ikke er "bygget" til den type net der bruges i danmark ??
Avatar billede dennis74 Nybegynder
26. februar 2002 - 15:25 #5
mib33 > Jeg fik da lidt ud af af lege med kontrol-programmet. Jeg har nu fået hastigheden op på "normal" hastighed, men den er stadig ustabil. Jeg giver dog point for god indsats :-)
Avatar billede dennis74 Nybegynder
26. februar 2002 - 15:30 #6
Okay, jeg har lidt problemer med at finde ud af, hvordan man tildeler point. Jeg troede bare, at man skulle skrive et svar, og herefter tildele point, men jeg kunne kun vælge at tildele point til mig selv. Hvis du vil have point'ene må du give lyd fra dig, så finder vi ud af det.
Avatar billede mib33 Nybegynder
26. februar 2002 - 15:36 #7
Det er lige meget, det er fordi jeg kun har ´skrevet "kommentarer", jeg har ikke "svaret" på spørgsmålet, fordi jeg ikke havde det "fulde" svar på problemet, Men hvis du vil, kan du oprette et nyt "spørgsmål" og kalde det "point til mib33", men det er op til dig selv, jeg er her ikke for pointnene, jeg er her fordi jeg syntes det er sjovt :-)