Avatar billede tiny_thim Nybegynder
25. februar 2002 - 17:38 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Hvilket antivirusprogram?

Hvilket antivirus program syntes i at jeg skal vælge?
Programmet skal kunne opdatere virusdefinitionen og programmet gratis over internettet i længere tid end et år. Norton Antivirus kan nemlig kun opgraderes i et år, derefter skal man opgradere programmet og det koster....
Hvis der ikke findes et program som kan opgraderes gratis hvilket program er så bedst til prisen??
Jeg har hørt om et program der hedder ETrust EZ-Antivirus er det godt?
Avatar billede riversen Nybegynder
25. februar 2002 - 17:41 #1
http://www.eksperten.dk/spm/177515

ellers hvis du vil betale kan jeg kun anbefale mcafee...
Avatar billede tiny_thim Nybegynder
25. februar 2002 - 17:43 #2
Hvorfor ville du vælge Mcafee og ikke Norton??
Jeg har haft en gammel udgave af Mcafee og det var ikke godt....
Understøtter Mcafee, XP og kan det gratis opdateres??
Avatar billede riversen Nybegynder
25. februar 2002 - 17:46 #3
Jeg ville vælge McAfee fordi jeg selv har kørt med det i 2½ år uden problemer. Folk siger det tager mange ressourcer, men ved ikke hvordan det er i forhold til Norton.
Har hørt om mange problemer med Norton mht. karantæne etc., men har ikke selv erfaringer.
Har kørt med 4.0.3, 4.5.0, 4.5.0 SP1, 4.5.1 og 4.5.1 SP1...ingen problemer udover lidt med de ny versioner i gamle win95 versioner.

Ja, min version af 4.5.1 som hedder Multiplatform understøtter XP og kan opdateres gratis...også autmatisk...både definitioner og engine i den nye version.

Har ikke kendskab til 5.xx og 6.xx eller hvad de nu hedder.
Avatar billede tiny_thim Nybegynder
25. februar 2002 - 17:56 #4
Okay, tak for dit uddybende svar.
Jeg køber den nye version af Mcafee så!
Avatar billede alabamaboy Nybegynder
25. februar 2002 - 18:27 #5
Du kan downloade Norton Antivirus 2002 fra f.eks. KaZaA ganske gratis. Selvom det er en piratkopi, kan den sagtens opdateres fra Norton hjemmeside. Det gør den faktisk ganske automatisk, hvis du sætter den til det. Så der er absolut ingen grund til at spilde dyre penge på at købe antivirusprogrammer!
Avatar billede alabamaboy Nybegynder
25. februar 2002 - 18:29 #6
Og jeg har ikke hørt noget om nogen karantæner eller lignende angående piratkopier af Norton, men har derimod haft mine problemer med ældre versioner af McAfee (men hvem ved, måske er de nye versioner bedre)
Avatar billede riversen Nybegynder
25. februar 2002 - 18:33 #7
problemer mht. at den sætter filer i karantæne...og jeg smider lige en anmeldelse da eksperten kun må bruges til lovlig formål
Avatar billede alabamaboy Nybegynder
25. februar 2002 - 18:37 #8
you just do that
Avatar billede tiny_thim Nybegynder
25. februar 2002 - 18:38 #9
Kig lige herind riversen
http://www.eksperten.dk/spm/177570
Avatar billede riversen Nybegynder
25. februar 2002 - 18:41 #10
er gjort...

tiny_thim: har set den...
Avatar billede summer Mester
25. februar 2002 - 21:21 #11
Antivir, som riversen henviser til http://www.eksperten.dk/spm/177515
http://www.avirus.dk/ er gratis og med udførlig  dansk vejledning, virker kanon og har gratis opdatering i x-antal år.
PÅ chris kjoelbo's danske site, kan man gratis downloade og få opdateret et AV-program F-PROT på to disketter. Hvis man virkelig er ramt af vira, kan man starte op med dem. Også dette er på dansk. Sidste nye på hans site er UltimateZip, som er også er gratis og på dansk og fungerer på samme måde som WinZip.
Vcatch, som riversen også henviser til, har jeg ingen erfaringer med,
men virker sikkert fint. Et minus for manglende engelskkundskaber - det er på engelsk.