Avatar billede existenz Nybegynder
25. februar 2002 - 17:10 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

internetproblemer

hej jeg har en mac powerbook som har problemer med at komme på internettet vha. den router jeg har fået til mit adsl.
hvis jeg tager mac'n med på arbejde vil den fint på nettet vha en win2k gateway. men så snart jeg kommer hjem vil den ikke så kører den ekstremt langsom på nettet (under 1kb/s) det er hverken kabler eller router problemer for sætter jeg min ibm thinkpad på virker det uden problemer anyone got a clue ???
Avatar billede egonspock Seniormester
25. februar 2002 - 20:06 #1
Kører den evt. fast IP-adresse det ene sted eller det andet, og hvad med Proxy-indstillingerne?
Bare to ideer.
Avatar billede docdyhr Nybegynder
04. marts 2002 - 12:25 #2
Hvilken OS kører du med? Mac OS X eller Mac OS 9? Og hvilken ISP bruger du TDK eller World Online? Det kan meget vel være et konfigurationsproblem!
Avatar billede aeblenet Nybegynder
27. marts 2003 - 06:29 #3
Du skal under alle omstændigheder ændre navnet på din nuværende "TCP/IP" indstilling til f.eks "Arbejde", dernæst oprette en ny som du kalder "Hjemme"

Den der hedder arbejde, er den der fungerer på dit job og denne skal vælges hver gang du møder på dit job med PB'en, hvis du bruger OS8.x el. 9.x

Det samme gælder så for "Hjemme" som du skal vælge hver gang du er hjemme, hvis du bruger OS8.x el. 9.x

Hvis du bruger OSX, skal du oprette "Hjemme" og "Arbejde" som før og vælge "Automatisk" - så finder OSX selv ud af det.

Håber da forresten at jeg er for sent ude med mit svar ellers er det sikkert længe du har undværet ADSL på din PB der hjemme . . .

Held og lykke !
Avatar billede existenz Nybegynder
25. september 2004 - 22:23 #4
netkablet var defekt! sjovt nok virkede det fint når jeg smed min ibm t30 på, hvilket i første omgang vildledte mig til at tro at der ikke var noget fysisk problem
Avatar billede egonspock Seniormester
26. september 2004 - 01:38 #5
Det var rart at høre. God vind fremover!