Avatar billede cool-wil Nybegynder
20. februar 2002 - 11:13 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

fax?

Dette spm er sikkert gået igen mange gange her inde, men prøver anyways:-)

Min far fortalte mig for noget tid siden, at da han fik sin første puter, der kunne man faxe igennem hyperterminal, kan man det endnu?, og kan det lade sig gøre at sende fax fra en adsl forbindelse?

wil/
Avatar billede maniacdog Nybegynder
20. februar 2002 - 11:34 #1
Det kan ikke lade sig gøre at sende en fax på en ADSL forbindelse. Til dette skal du bruge en analog linje da den ringer op til faxen i den anden ende.

Hvordan dette er gjort i hyperterminal kan jeg desværre ikke hjælpe dig med.
Avatar billede cool-wil Nybegynder
20. februar 2002 - 11:39 #2
det kan da ikke passe, når man er kommet så langt i it branchen idag, at der så ikke er nogle der har opfundet et fax program til adsl endnu, kan det?
Avatar billede hyperactive Nybegynder
20. februar 2002 - 11:42 #3
En fax er jo et analogt apparat, så der skal et analogt modem til at konvertere de digitale signaler til noget faxen kan forstå.... Derfor kan du ikke bruge en ADSL til fax.
Avatar billede maniacdog Nybegynder
20. februar 2002 - 11:42 #4
Det passer ganske udemærket indtil videre.

Det kan man ikke. Det svarer også til at du fx. ved en Modem opkobling kunne sende et logo på den måde til din mobil telefon.
Dette kan man hellere ikke mere hvis man har ADSL, i stedet skal man bruge et datakabel til sin mobiltelefon.
Avatar billede cool-wil Nybegynder
20. februar 2002 - 11:43 #5
det er noget trælst noget, findes der så danske service sider, der tilbyder at sende fax til email /fra/til/
Avatar billede maniacdog Nybegynder
20. februar 2002 - 11:49 #6
Fax fra mobil
http://www.connect24.dk/showpage.asp?ID=279

Ellers nej, mén hvis du skal have sendt en fax så kan du benytte dit lokale bibliotek. Mener det koster 5kr.
Avatar billede cool-wil Nybegynder
20. februar 2002 - 15:59 #7
løsning> jeg nakker mine fars gamle fax, så har jeg en selv:-)

points til dem der har svaret:-)
Avatar billede freeman Nybegynder
20. februar 2002 - 17:06 #8
ellers køb et 14.4 modem for 10kr, det gjorde jeg ;-)
Avatar billede cool-wil Nybegynder
20. februar 2002 - 18:02 #9
mm freeman det var selvfølgelig en mulighed..

hvad koster det at faxen igennem så?

25 øre pr fax eller noget?

Kan du både modtage/sende
Avatar billede freeman Nybegynder
20. februar 2002 - 18:44 #10
Hmm, jeg går stærkt ud fra at det er alm. telefontakst.. Det tager jo ca. 15sek at sende den..

Og ja, du kan modtage.. MEN, så skal modemmen være sat til at modtage indgående opkald.
Avatar billede cad_service-aalborg Nybegynder
30. august 2003 - 13:42 #11
Vi har sendt fax fra vores pc/ADSL-forbindelse, via winfax.
Avatar billede cad_service-aalborg Nybegynder
30. august 2003 - 13:44 #12
Meennnn vi vil gerne kunne sende fax og modtage fax fra noget andet software der også kan klare emails. Der må da være nogen der er kommet så langt!!!