Avatar billede ronny88 Nybegynder
18. februar 2002 - 20:22 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Grafikkort tv-out viser ikke farve på fjernsyn

Grafikkortet er et MSI G-Force 2 GTS Pro m. 64 mb DDR-Ram og tv-out/video-in.
Computeren er forbundet via S-VHS-out til fjernsyn (scart) og viser fint billede i 800x600 på fjernsynets AV-kanal, men det er i sort/hvid...
Jeg har læst grafikkortets maual grundigt igennem og finder ikke her nogle brugbare tips, hverken i den generelle opsætning af "display settings" m.m. eller under afsnittet "troubleshooting".
Jeg vil blive glad for henvendelser med tips til opsætningen så jeg kan få farver på fjernsynet ;o)
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
18. februar 2002 - 20:42 #1
er det sat til PAL B??
Avatar billede ronny88 Nybegynder
18. februar 2002 - 20:49 #2
Yep - det er beskrevet i manualen, som værende standarden, der gælder for Danmark...
Avatar billede rodfrugten Nybegynder
18. februar 2002 - 20:50 #3
Er du sikker på at dit fjernsyn understøtter svhs? selvom du konverterer til Scart så kan der stadig være problemer. Har selv det samme problem med mit fjernsyn, og jeg har prøvet samtlige PAL standarder.
Hvis det er tilfældet så må du nøjes med S/H eller også købe et nyt fjernsyn :(

- Rod
Avatar billede ronny88 Nybegynder
18. februar 2002 - 20:58 #4
Det kunne være en mulighed, at fjernsynet ikke understøtter S-VHS, idet det ikke ligger i den dyre ende af prisskalaen... Men du tror altså ikke det kan være en indstilling i softwaren, der bevirker det sort/hvide display?
Avatar billede rodfrugten Nybegynder
18. februar 2002 - 21:01 #5
Det tror jeg ikke nej, men jeg ved heller ikke hvor meget der lige er at stille på, har selv Radeon8500 og der har jeg prøvet alt, uden det store held, og jeg fik at vide af en af mine venner at det var fjernsynet det var galt med.

- Rod
Avatar billede ronny88 Nybegynder
18. februar 2002 - 21:10 #6
Du har nok ret. Så må jeg jo investere i et nyt fjernsyn, når jeg får råd engang :-( Tak for hjælpen - du får de 60 point ;o)
Avatar billede michael_aggerholm Nybegynder
18. februar 2002 - 22:22 #7
Jeg har hørt fra 3. mand, at det måske kan løses ved at skifte driver, men det er ikke sikkert. Det kan dog også være fjernsynet, som Rodfrugten skriver. Men det er trods alt billigere at skifte driver, end fjernsyn.
Avatar billede jytteq Nybegynder
19. februar 2002 - 02:00 #8
Hvis der er composite out kan du bruge det, så bliver der farver.
Det er et phonostik.