Avatar billede mr_man Nybegynder
16. februar 2002 - 23:34 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Vedhæftede filer forsvinder fra Outlook 2000

Hej dette her er ved at drive mig til vandvid. Jeg bruger Outlook 2000 som mail program bag en eschangeserver. Når jeg sender mail med vedhæftninger til mine venner som er på arbejde og altså også bruger outlook bag en exhahange sever kommer vedhætningerne frem og formatering i tekst osv... MEN hvis jeg sender til dem og de modtager i Outlook Ekspress eller andre mailprogrammer så er den vedhæftede fil ikke med. Er der nogen der ved havd der der galt. PS. Jeg har også prøvet at kører outlook 2000 så almindelig pop 3 klient med samme resultat. Det skal måske lige siges at jeg bruger et virus program der hedder McAfee ... kan det være det der æder filerne ?
Avatar billede peet-49 Novice
17. februar 2002 - 15:10 #1
Har du husket, at opdatere McAfee, ellers kan du have problemer med en badtransvirus, få din maskine tjekket for virus.
Avatar billede mr_man Nybegynder
17. februar 2002 - 17:17 #2
Jeps ... 3 klienter opdateret hver uge en server opdateret hver dag .. alle maskiner er rene ved fuldstændigt virus tjek .. og fenomentet opstår også ude fra altså uden for det lukkede miljø som jeg kører i.
Avatar billede karlslund Nybegynder
18. februar 2002 - 14:02 #3
er det .exe-filer???
Avatar billede mr_man Nybegynder
18. februar 2002 - 18:43 #4
Hej Karlslund, nej det er alle former for filer. Word, Excel, PDF osv...
Og som sagt er de synliige i andre Outlook 2000 programer, bare ikke hvis klienten er en Outlook ekspress - det er som om de to Microsoft produkter ikke kan "tale" sammen.
Avatar billede karlslund Nybegynder
19. februar 2002 - 09:25 #5
Nå, det er en kendt uhensigtsmæssighed (ikke fejl ifølge MS):

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q197066

Der er beskrevet det workaround du skal bruge for at undgå problemet.

Her er forklaringen på hvad der forårsager det:

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q241538

Det løser dit problem, omend ikke på den mest elegante måde.
Avatar billede mr_man Nybegynder
19. februar 2002 - 10:13 #6
Mange tak, jeg var ved at tro at jeg var den eneste i hele verdenen der havde oplevet det .. alle rystede på hovedet, nå jeg nævnte problemet. Tak tak ,,,,/// Morten