Avatar billede rbuus Nybegynder
16. februar 2002 - 19:27 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Delphi og mySql

Hejsa

Jeg prøver at få hul igennem til en MySql-database på en anden server. Problemet er at den ODBC driver jeg har downloadet ikke kan installeres - den melder fejl. Har prøvet at downloade TmySql komponenten, men kan ikke få den til at virke. Den mangler en fil vcl50.dck.

Andre forslag til en komponent? Er der eventuelt en løsning, hvor man koder servernavn osv. direkte ind i programmet, så man ikke er afhængig af at installere komponenten på alle de maskiner man udvikler på?

Håber på et hurtigt svar!
Avatar billede maxium Novice
16. februar 2002 - 19:28 #1
Avatar billede rbuus Nybegynder
16. februar 2002 - 19:34 #2
Ingenting!
Avatar billede stoney Nybegynder
17. februar 2002 - 10:39 #3
http://www.eksperten.dk/spm/167671

Ellers kig morten_s indlæg. Han er verdensmester i delphi/MySql

Stoney
Avatar billede shadow3n Nybegynder
18. februar 2002 - 15:31 #4
http://www.microolap.com/mysqldac.htm
er en kommersiell mysql komponent. Den koster $49,95.
Med denne komponenten så forenkler du koblingen: Application—BDE—ODBC—MySQL til: Application—MySQL.
Avatar billede morten_s Nybegynder
26. februar 2002 - 16:10 #5
Jeg bruger selv

http://www.microolap.com/mysqldac.htm

men hvis det ikke må koste noget kan du jo bruge dbExpress komponenterne (Delphi 6)

Jeg har tidligere anvendt BDE + ODBC, men syntes at installationen blev for besværlig
Avatar billede rbuus Nybegynder
26. februar 2002 - 18:06 #6
Kan ikke installerer ODBC-driveren, da den skriver jeg har et andet program kørende, som benytter denne. -Hvilket jeg ikke har.