Avatar billede osaka_san Nybegynder
15. februar 2002 - 13:30 Der er 1 løsning

Schema: tillad tekst i et element + andre elementer

Jeg sidder og roder med at lave et Schema for et dokument format i XML.

i den forbindelse har jeg behov for på en elelr anden måde at angive om et ord er fremhævet/emphasis. Rent XML mæssigt forestiller jeg mig at den del ser således ud:

<paragraph>
  her står der så noget tekst og
  <emphasis>dette ord er</emphasis>
  vigtigt.
</paragraph>

Dog har jeg nogle problemer med at få love at lave denne model som et Schema således at xml filen kan valideres.

Jeg benytter XML spy (www.xmlspy.com) til formålet men umiddelbart kan jeg ikke få lov til at angive at elementet paragraph både kan indeholde tekst og andre elementer (noder). Er dette en reel begrænsning fra w3c's side og kræver en anden måde at tænke opbygning på (i så fald hvilken?)? eller er det bare mig der ikke har viden nok.

I så fald det er det sidste er schema kode der tillader dette meget velkommen.

Med Venlig hilsen
Oscar Eg Gensmann
Avatar billede osaka_san Nybegynder
15. februar 2002 - 13:44 #1
/lukket

Problemet løst på en anden måde ser det ud til ;-)