Avatar billede nonick Nybegynder
14. februar 2002 - 11:07 Der er 9 kommentarer og
3 løsninger

login

Hej...

Jeg vil gerne lave et login system. Ikke PHP eller ASP! Det fatter jeg nemlig ikke en brik af!

Det skal bare være 5-10 bruger, men hver sit password. Er det ikke muligt at lave med HTML eller javascript?

Hvis svaret er "JOOOOO DET ER MULIGT!!", smider jeg lige 20 extra point oveni, hvis i fortæller mig hvordan. :)
Avatar billede nonick Nybegynder
14. februar 2002 - 11:08 #1
Jeg har haft kig på den her, men det fatter jeg heller ikke!

http://www.html.dk/scripts/javascript/00007/
Avatar billede leif Seniormester
14. februar 2002 - 11:11 #2
Det der er med den du har fundet der er at så får hver person sin egen side !!!! Hvis brugernavn er leif og password er 1234 så hedder filen leif1234.htm
Avatar billede repsac Nybegynder
14. februar 2002 - 11:16 #3
=>leif: du kan da bare i filen leif1234.htm forwarde (evt. med en meta-refresh) til den "hemlige fil" som evt. hedder 21f3s53s5df1s3df1sd3fe23e1f3sfs3d51fe3.htm ... ;o)
- eller du kan smække filen ind i en frame i leif2134.htm ... :)
Avatar billede Jman Praktikant
14. februar 2002 - 11:17 #4
vil det sige at man får de 13 point bare for at sige "JOOOOO DET ER MULIGT!!" ???
-----
"JOOOOO DET ER MULIGT!!",
-----
MEN hvis det skal være en sikker login (som ikke umiddelbart er nem for andre at komme ind på, så skal du altså bevæge dig over i asp, som minimum
Avatar billede nonick Nybegynder
14. februar 2002 - 11:19 #5
hmmm
Avatar billede repsac Nybegynder
14. februar 2002 - 11:19 #6
=>superior: hvorfor asp? - hvad med php, jsp etc. ... ? - eller hvad med bare at køre noget htaccess?
Hvis det skal være meget sikkert skal du nok igang med SSL (Secure Socket Layer) :) (for man kan jo bare sniffe passwords ;))
Avatar billede nonick Nybegynder
14. februar 2002 - 11:20 #7
Det er IKKE nogen overdrivelse hvis jeg siger at jeg ikke ved NOGET SOM HELST om ASP.

Jeg fatter inta!
Avatar billede nonick Nybegynder
14. februar 2002 - 11:22 #8
Kan i ikke fortælle mig hvor jeg kan lære PHP eller ASP HELT fra begyndelsen? Jeg smider 15 point til et godt link!
Avatar billede werd Nybegynder
14. februar 2002 - 11:28 #9
www.html.dk/tutorials/asp

du skal nok ikke begive dig ud i at lave et login i JavaScript!!
Det tager under 1 minut at komme igennem sådan et!!

Andreas
Avatar billede nonick Nybegynder
14. februar 2002 - 11:31 #10
mangler lige et link.. Kom nu drenge...
Avatar billede nonick Nybegynder
14. februar 2002 - 11:31 #11
nåååh.. oki...
Avatar billede snowmann Nybegynder
11. oktober 2002 - 11:41 #12
kan man ikke bare ligge username + password over i en txt fil?