Avatar billede master_nemo Nybegynder
13. februar 2002 - 22:36 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Vilket spil? MMPORG?

jeg skal til at købe et MMPORG(er det det online spilene hedder), jeg mener altså Anarchy online osv.
men jeg vil godt ha nogle frstehånds oplvelser, om vilke af spillene der er de bedste på markedet, og som ikke lagger for vildt? :D
Avatar billede nina_kb Nybegynder
13. februar 2002 - 22:57 #1
Kommer helt an på hvor din interesse i spil ligger.
Kan du lide PvP (Player vs Player), PvM (Player vs Monster), udvikle dine figurer, bygge ting (crafter, gå på quests, opbygge communities (byer, guilds),...
Og hvilken slags verden kan du lide?
Fantasy, fremtiden,...
Jeg selv har aldrig spillet computerspil før min mand viste mig Ultima Online, som jeg nu har spillet i over 2 år :)
Så pas på tiden og pengene. Hvis du først begynder, kan det være svært at styre :)
Avatar billede sago Nybegynder
13. februar 2002 - 23:32 #2
Helt enig, når man først starter... ;)

Hvis du ikke kender www.stratics.com, så gå derhen - der kan du finde masser af information om de største MMOGs. Og fora hvor du kan læse masser af kommentarer om de pågældende spil.
Avatar billede master_nemo Nybegynder
13. februar 2002 - 23:56 #3
jo tak jeg er vildt med at bygge figure op osv, men jeg hader lag :D ...jeg har været glad for at spille D2 så det er måske noget i den stil.. ..jeg er måske mest til store åbne landskaber osv :D
Avatar billede virvelvar Nybegynder
14. februar 2002 - 04:45 #4
Nina_kb>>>Siller du Ultima Online.
Jeg elsker virkeligt det spil, men det er fandme dyrt syntes jeg. Så jeg har ikke spillet det længe!

Jeg var før den der typiske sports idiot, som kun spillede Fifa Og Championship Manager, Så var der nogle af mine venner som viste mig Ultima Online.
DAMN jeg blev totalt bidt af det, vi spillede hele tiden sammen,Men det er sgu surt at det koster så meget!
Plus at jeg spillede med 56k Modem, men der var ikke den vildeste Lag.
Avatar billede nina_kb Nybegynder
14. februar 2002 - 10:20 #5
virvelvar>>
Yep det er meget dyrt $10 om måneden pr. konto og vi mand og jeg har flere, da vi skulle bygge en by sammen med nogle venner (man må kun have 1 pus pr. konto i uo).
Jeg skal til at afhænde de konti nu og kun beholde dem jeg spiller med :)
Men har nu også solgt ting i spillet for rl penge. Jeg fik $4.000 for nogle rares (samler objekter) og hvis man gider er kursen vist $40 pr. million gold pieces (bedre kurs en lire - sygt!!!)
Avatar billede sago Nybegynder
14. februar 2002 - 11:37 #6
I forhold til andre spil er det dyrt, ja.

Men hvor længe holder et offline spil? Højst et par måneder. Spil som Ultima Online bliver spillet i flere år - mange af dem der startede for 4 år siden spiller stadig.

Så det kan man også lige tænke over :)
Avatar billede sago Nybegynder
14. februar 2002 - 11:41 #7
Der er dog en fare ved MMOGs... når man først har prøvet et, så er offline spil slet ikke så spændende længere!

MMOGs er fremtiden indenfor spil... de er 10 gange så spændende, fordi det er _rigtige_ mennesker man spiller med.
Avatar billede master_nemo Nybegynder
14. februar 2002 - 14:20 #8
jaja det er jo rigtigt.. derfor jeg vil igang.. men nu har anarcy online vundet en pris men alle siger det usx.. hvad er det for noget?
Avatar billede sago Nybegynder
14. februar 2002 - 22:32 #9
Jeg har hørt at det bare er det samme og det samme - men jeg har ikke selv prøvet det. Men jeg kender da et par stykker der er ret vilde med det. Smag og behag :)

Derfor vil jeg foreslå at du læser en del om de forskellige spil på www.stratics.com.
Avatar billede virvelvar Nybegynder
15. februar 2002 - 02:01 #10
Nina_kb>>> okay, det er sgu da for sygt, skal sgu også til at spille det igen!
Kan man godt selvom at man ikke har købt gametime længe, købe det igen og så spille med den samme cd?
Avatar billede sago Nybegynder
15. februar 2002 - 10:04 #11
Ja, det kan du sagtens.
Avatar billede virvelvar Nybegynder
15. februar 2002 - 15:00 #12
det lyder dejligt.Jeg har hørt at der er mange gratis servere man kan spille på.
Er der nogle der har nogle erfaringer med det?
Og er der mange spillere?
Avatar billede master_nemo Nybegynder
04. marts 2002 - 18:36 #13
hmmm ingen svar