Avatar billede asmodeus Nybegynder
16. maj 2000 - 08:49 Der er 2 kommentarer og
3 løsninger

Ustabilitet efter ISDN installation + BIOS!

Mit system er som følger:
http://home.worldonline.dk/~mdj1999/System.htm

Computeren er udstyret med en AMIBIOS - Ikke Award!

Nå, men jeg skiftede til ISDN (Lasat 2) igår, hvilket forløb relativt uproblematisk indtil systemet blev ustabilt.... Modemmet er tilsluttet USB-porten og opkobler med fuld hastighed. Den har blot fået en tendens til at fryse fuldstændigt når det passer den (ca. 1 gang i timen), hvilket forårsager et tryk på reset knappen - ret irreterende. Jeg har endvidere opgraderet modemmets flash BIOS til version 1.31 DK, hvilket skulle være den nyeste version. Modemmet var født med version 1.28 - det medfølgende konfigurationsværktøj er også blevet opgraderet til version 1.31 fra 1.28.
Afslutningsvis vil jeg bemærke, at jeg ikke altid kan få kontakt med modemmet - den siger at det ikke tilsluttet - hvorefter jeg kan genstarte computeren, og så kan den sagtens finde det...

Hvad gør jeg???

Desuden ville jeg gerne opgradere min AMIBIOS, idet computeren starter hver gang der er nogen der ringer til mig (noget med at den lytter efter incomning opkald) - der findes bare ikke er funktion i den nuværende BIOS, hvor man kan slå denne effekt fra...
Den nuværende BIOS er fra Nov.99!

Mvh/
Asmodeus
Avatar billede sjensen Nybegynder
16. maj 2000 - 09:19 #1
asmodeus,

Det virker usandsynligt at der ikke i en bios fra Nov.99 skulle være en "wake on ring" event du kan disable, men når du siger det må jeg jo tro på det. Så ville det måske være en ide at slukke for modemet når det ikke bruges. Det skulle løse problemet med at computeren starter når nogen ringer til dig. Du bør dog kunne få fat i en opdatering således at du kan slå faciliteten fra.

Vedr. det med at fryse på USB porten. Afhængig af hvilke andre enheder du har på USB kunne du med fordel flytte rundt på rækkefølgen af dem, og desuden burde du nok kigge efter en bedre driver. Hvis du har brugt den cd der følger med Lasat modemet, så prøv at checke cd'en for andre drivere. Vi har lige haft næsten samme problem på en NT maskine og det viste sig at den driver instal-programmet foreslår ikke er den rigtige. Vi fandt en anden på cd'en og nu virker det ok.
Avatar billede gnarf Nybegynder
17. maj 2000 - 10:30 #2
Asmodeus>> Hmm...nu er du jo ikke ligefrem nogen newbie, så jeg fatter ikke hvorfor at man kan finde en meget nyere bios på asus's hjemmeside end den du har i dit K7M bundkort.

Kig på http://www.asus.com/products/motherboard/bios_slota.html
Nyeste bios er fra 20/4-2000, hvorfor er din så fra November 99 ???  Anyway, prøv denne bios og se om wake-on-modem ikke kan slås fra nu. Husk at du skal bruge FLashK7M.exe til at flashe din bios med.

Med hensyn til USB, så har du jo en VIA south bridge (VIA® 82C686A South Bridge & Super I/O ) på dit bindkort, og du burde derfor installere VIA's nyeste USB driver, hvis du ikke allerede har gjort det. Kig på http://www.via.com.tw/drivers/index.htm  du er nok nødt til at bruge Via's 4in1 driver, og så nøjes med at vælge IRQ routing driveren og USB filteret hvis den er med.

Held og lykke

ps: iøvrigt en uhyggelig farve på din hjemmeside med din pc's specifikationer :)
Avatar billede asmodeus Nybegynder
17. maj 2000 - 17:30 #3
Tak for svarene!

Jeg har haft enorme problemer med at finde en BIOS til min computeren, idet det jo er en AMIBIOS - og så vidt jeg kan se på ASUS´ hjemmeside, så har de kun BIOS´er til Award...? Det link (ovenstående) du <qnarf> gav mig, dur det til en AMIBIOS??? Gider du at lave et check på om det er den korrekte BIOS til mig - jeg har nemlig ikke råd til at miste en BIOS og evt. andet hardware! NB! Jeg kunne godt finde på at uddele flere point... :-)

Mht. til USB driveren, så er VIA´s hjemmeside i udu!!! Men jeg har løst det ved at bruge COM-porten, så det kigger jeg på en anden dag.

Mht. til min hjemmeside, så var den ret ugly pga. jeg ikke sad ved min egen computer da jeg opdaterede den.

På forhånd tak
Mvh/
Asmodeus
Avatar billede dreddypaw Nybegynder
25. maj 2000 - 10:34 #4
Kig på http://www.viatech.com
Den kører altid...for det meste..hehe.
Men jeg er der ret tit, og den plejer at du'.
Avatar billede asmodeus Nybegynder
24. juni 2000 - 16:35 #5
Scorer de fleste af pointene selv, idet der ikke kom noget svar der løste problemet for mig.