Avatar billede shadowmage Nybegynder
08. februar 2002 - 07:18 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Manglende Codec

Jep, jeg har et mindre problem som er ved at få sindsyg meget spat af.
Dette hænder kun på nogle filer, ikke alle.
Når jeg vil afspille disse filer i Windows Media Player (som er 7.1 og har det nyeste Codec), så siger den "Sending Request to Codec Server". Men den får intet downloadet og forsætte med af afspille filen uden nogen former for lyd.

Dette sker tit, når jeg smugkigger på gamle klip fra manga-film (japanske tegnefilm).

Det er tilfældigvis ikke nogen som har et alletiders svar til hvordan jeg får det løst. Det æder mig op. :)
Avatar billede rune.rasmussen Nybegynder
08. februar 2002 - 08:06 #1
problemet er at .avi filer netop som du selv er inde på kan benytte forskellige codecs.
nogle gange får man så fat i en fil der benytter en codec som er ukendt selv for microsoft.
der er ikke andet at gøre end at spørge dem der har lavet filen.

P.S.
har du installeret DivX codec'en ?
det kunne være den, da den er meget udbredt efterhånden.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
08. februar 2002 - 10:40 #2
gå ind www.divx-digest.com og hent først:

DivX codec alpha 3 og bagefter divX alpha 4.

Når du installerer alpha 4 vil der spørges om du vil afspille alt divX 3 med 4´eren - det skal du sige NEJ til.

Så burde det køre igen.

/Nikolaj

ps. 200 point er alt alt for meget.
Avatar billede drnielsen Nybegynder
08. februar 2002 - 10:42 #3
Sørg for at have alle divx-codec'erne, der er en 4-5 stk. og husk at divx4 ikke må have lov til at afspille divx3. Prøv desuden med andre media-afspillere, fx. Quicktime. Eller prøv med windows' alm. mediaplayer, det kan jo være at der slet ikke er codec på.