Avatar billede danielp Nybegynder
06. februar 2002 - 21:51 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Hvor hurtig processor?

Hejsa!
Hvor/hvordan kan man se man hvor stor en processor en computer har?? Altså uden at skulle installere nogen form for programmer..
Avatar billede peet-49 Novice
06. februar 2002 - 21:54 #1
Det kan du se, når maskinen booter op, den skriver det lige i starten.
Avatar billede sprutnik Nybegynder
06. februar 2002 - 21:56 #2
Det står på skærmen når du starter pc´eren.
Avatar billede zerubbabel Nybegynder
06. februar 2002 - 23:41 #3
Du kan også se det inde i Word under hjælå og så om Microsoft Word, og så systeminfo.. Der kan man se HERRE mange ting, os bios og alt muligt sejt!
Avatar billede umbo Nybegynder
06. februar 2002 - 23:43 #4
http://www.sisoftware.demon.co.uk/sandra/ <--- Download det program.

Det er ikke altid man kan se hvor hurtig processoren er under opstart.
Avatar billede Noone Nybegynder
07. februar 2002 - 02:47 #5
zerubbabel> Det er altså IKKE alle der har MS Word (hurt? ;)  ) installeret, selv har jeg f.eks. "kun" Star Office og Open Office, som er GLIMRENDE alternativer, og så er de endda gratis bægge to! AmiTech er f.eks. begyndt at putte Star Office på deres maskiner, så dit forslag er ikke HELT godt.

Dog findes det program du starter fra word på en del maskiner alligevel, det hedder msinfo32.exe

Det kan køres via start -> Kør skriv msinfo32 tryk OK.
Avatar billede dennis_p Nybegynder
07. februar 2002 - 10:28 #6
Ja det står på skærmen når du starter. Du kan også gå ind i kontrol panel "system" Så står der hvor mange ram du har hvilken version Windows samt Cpu hastighed
Avatar billede danielp Nybegynder
12. februar 2002 - 21:50 #7
Har fundet ud af at man kan se det i BIOS.
Avatar billede peet-49 Novice
12. februar 2002 - 23:02 #8
Hvorfår opretter du et spørgsmål, når du ikke vil have hjælp alligevel. Det hjælper dig ikke, hvis du have svar fremover.
Avatar billede danielp Nybegynder
15. februar 2002 - 00:25 #9
peet49 > Jeg vil da meget gerne have hjælp, hvorfor tror du at jeg spørger??? Men når ingen af svarene er rigtige hvad så???? Så fandt jeg selv ud af at man kunne se det i BIOS, og så er der vel ikke noget galt i at skrive det!!
Avatar billede peet-49 Novice
15. februar 2002 - 00:43 #10
Her er op til flere rigtige svar, og som du siger, det kan man se i bios, det var da noget af en omvej for, at finde ud af det.
Avatar billede danielp Nybegynder
15. februar 2002 - 22:51 #11
Nej, for mit spørgsmål var jo fra starten: Hvordan ser man hvor hurtig processor ens computer har UDEN af installere nogen form for programmer. Så nytter det jo ikke noget at jeg får at vide at jeg kan se det i MS Word eller ved at downloade et program eller ligende. Og som umbo også siger så er det altså ikke altid at man kan se det under opstart. Så jeg vil da ikke mene at det er en omvej at se det i BIOS, nærmere den eneste vej :o)