Avatar billede fjos Nybegynder
06. februar 2002 - 12:48 Der er 24 kommentarer

skal eksperten koste penge??

syntes i at eksperten.dk skal komme til at koste penge i fremtiden. jeg skal lige sige at det er bare af ren nysgerrighed
Avatar billede s.b.a Nybegynder
06. februar 2002 - 12:51 #1
Jeg synes personligt ikke..Men hvis siden vil blive berde og hurtigere af det så vil det være ok hvis det kommer til at gøre :o)
Avatar billede 12tri Nybegynder
06. februar 2002 - 12:52 #2
Nej
Avatar billede hojben Novice
06. februar 2002 - 12:52 #3
nej den skal da fortsætte som altid... sharks forum er til de betalende
Avatar billede hojben Novice
06. februar 2002 - 12:52 #4
sba > go pointe :)
Avatar billede hojben Novice
06. februar 2002 - 12:53 #5
eller blive sponsoreret af scumbag som edbpriser.dk gør det...
Avatar billede rkhdk Nybegynder
06. februar 2002 - 12:53 #6
min mening.. så ville JEG ikke have noget imod at eksperten.dk kostede ca 50kr om året/halv år!

Men stadig burde alle spm. ligge fremme GRATIS!
men for at oprette eller kommentere et spm, kræver det medlemskab.
Avatar billede disky Nybegynder
06. februar 2002 - 12:54 #7
Ingen vil betale for det sådanne som sitet kører.

det er langsomt af h. til.

Og sharkforum er vist heller ikke andet end et flop.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
06. februar 2002 - 12:59 #8
Vi kunne formentlig undgå gentagne brugeroprettelser fra
den samme person.

Men egentlig synes jeg det ikke. Lad eksperten.dk køre som
den kører. Der er klart et behov for et mere "seriøst" (jeg håber
ikke I misforstår) forum, hvor betaling kunne være en del af det.
Umiddelbart synes jeg ikke sharksforum har ramt rigtigt. Jeg gider
i hvert fald ikke bruge til på at afgive et tilbud, med en beskeden
sandsynlighed for at blive valgt, og så måske tjene 50 kr. Jeg har
derfor aldrig fået mig registreret ordentligt.
Avatar billede tgm Nybegynder
06. februar 2002 - 12:59 #9
Nej, for som det er nu er eksperten et gratis forum, personligt ville jeg falde fra hvis eksperten skulle til at koste penge.
men som S.B.A siger hvis det hjælper på stabiliteten af eksperten så er det OK
Avatar billede admin Novice
06. februar 2002 - 13:00 #10
Eksperten forbliver gratis sålænge vi kan få det til at løbe rundt. Dog lancerer vi snart Eksperten Pro, hvor man for 50,- kr. om måneden kan få ekstra ydelser. Vi holder et info møde inden da, hvor interesserede kan komme med input og forslag. www.exp.dk/fremtid.phtml
Avatar billede disky Nybegynder
06. februar 2002 - 13:06 #11
admin.

hvis man skal betale for denne service, ville det være en ide at få lidt fart på systemmet.

Jeg gider da bestemt IKKE betale penge for at hjælpe folk, og samtidig skulle være udsat for svar tider (side mæssigt) på over 30 sekunder.

Der er noget rivende galt med jeres kode.

Hvad med i selv for hjælp ?
Avatar billede fjos Nybegynder
06. februar 2002 - 13:10 #12
til admin. det er jeg glad for at du siger for vi er mange der ikke vil betale for atstille og svare på spørgsmål, men derimod syntes det er en god ide at der kan blive betalt 50kr. om måneden hvis man vil det. men i skal bare sørge for at man for noget for pengene.
Avatar billede admin Novice
06. februar 2002 - 13:15 #13
Vi vil meget gerne have hjælp :) Men det kræver nok at i dukker op på kontoret her ved rundetårn, da jeg ikke tør lægge koden ud.
Der skal helt klart mere fart på. Det er stort set det eneste vi arbejder på i øjeblikket. Vi har dialog igang med MySQL support teamet og skruer løbende hist og her. Det bedste ville nok være en større server, men det er der ikke råd til.
Vi lancerer ikke Eksperten Pro før hastigheden er ok.
Avatar billede admin Novice
06. februar 2002 - 13:28 #14
Skulle nogen af jer have lyst til at hjælpe hører jeg selvfølgelig meget gerne fra jer.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
06. februar 2002 - 23:02 #15
Alle => for nogle måneder siden, foreslog jeg at vi skulle lave en indsamling til eksperten.dk.. vi fik lavet et design (ikke det bedste, men det er OK).. vi fik det desværre ALDRIG i luften (havde problemer med hostning).. men jeg *mener* stadig jeg har designet liggende i en Zip fil!

Er der Opbakning for at genoptage arbejde med docare.dk??

ref: http://www.eksperten.dk/spm/123693
http://www.eksperten.dk/spm/120061
Avatar billede 7th Praktikant
07. februar 2002 - 01:06 #16
Synes klart at det er imod Ekspertens ånd at man ligefrem skal betale for at hjælpe andre eller for den sags skyld selv at blive hjulpet. Men er dog enig med at det kunne få ryddet lidt op i useriøsiteten der lumre her og der.

Kan hellere ikke rigtig se formålet med Eksperten Pro. Det vil blot opdele Ekspertens brugere mere klart i to lejre - den seriøse og den useriøse, hvor den almindelige bruger der lige har brug for hjælp her og nu engang imellem må være hensat til den useriøse lejr.

Først og fremmest behøver Eksperten at komme på fode igen - en indsamling ville slet ikke være så tosset.
Avatar billede maniacdog Nybegynder
07. februar 2002 - 07:26 #17
Der er mange der ikke vil betale og sådan vil det forbilve. Jeg er en af dem.

For et godt stykke tid siden forslog jeg det samme mén den holdning har jeg ændret bl.a. pga. eksperten kører ...mindre effektivt og fordi jeg ikke er så aktiv som jeg var i starten...
Avatar billede fcs Novice
07. februar 2002 - 10:21 #18
Istedet for at dele eksperten op i to lejre (Pro/ikke pro) ville det måske være mere formålstjenesteligt at gøre det til et betalingssite for alle. Der er nævnt en pris på 50.- pr. måned for eksperten Pro - det synes jeg selv er en kende i overkanten. Dem der gerne vil have et eksperten Pro er som regel de mest seriøse brugere og det er sjældent dem der har brug for hjælp. Jeg har ihvertfald ikke lyst til at betale 50.- pr. måned for at hjælpe andre (og selv blive hjulpet en enkelt gang imellem).

Mit forslag er, at alle betaler 20.- pr. måned. Det kan alle have råd til, men vi slipper for de mest irriterende brugere - dem der snyder og dem der er her fordi det er et gratis sted at lave ballade.

Det er dog meget svært at diskutere dette, da vi ikke lige ved hvad der helt præcist sker i den nærmeste fremtid. Inden for en måneds tid eller tre kommer der et Co-Admin system og det kan jo være at det kan fjerne de mest useriøse brugere. Jeg ved det ikke??? Det eneste jeg på nuværende tidspunkt er klar over er, at jeg synes at 50.- om måneden er i overkanten.
Avatar billede annikadk Nybegynder
07. februar 2002 - 11:25 #19
enig i at 50kr er for meget til at jeg har "lysten" til at betale for det.
200-250/året er ca hvad jeg ville foreslå for at folk også har råd/lyst til det.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
08. februar 2002 - 17:00 #20
vedr. den indsamling..

jeg har lagt det design op vi ville bruge!!
http://www.krogh-hansen.dk/eksperten/docare/index.asp

er der interesse for indsamlingen!

på den måde vil det ikke kost ALLE penge, men kun dem der vil donere!
Avatar billede Noone Nybegynder
08. februar 2002 - 18:57 #21
Og den bank konto der er nævnt tilhører eksperten.dk?
Avatar billede rkhdk Nybegynder
08. februar 2002 - 18:59 #22
ifl. Admin dengang JA!

men formålet med Docare.dk var at dem der støttede, kom på en list. så alle kunne se hvem der støttede!
for at se hvor mange "eksperter" der ønsker at støtte!
Avatar billede rkhdk Nybegynder
13. februar 2002 - 12:55 #23
Var der interesse for at få docare.dk op at køre??
Avatar billede rkhdk Nybegynder
31. marts 2002 - 22:35 #24
Lukke?