Avatar billede nimse Nybegynder
06. februar 2002 - 11:28 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

hvordan starter

jeg vil til at lave hjemmesider men jeg ved ik hvordan jeg begynder.

hvad skal man bruge for at lave hjemmeider
og hvordan starter man
Avatar billede fjos Nybegynder
06. februar 2002 - 11:36 #1
du skal bruge frontpage eller det er nok bedst at starte med word. du skal bare vælge ny side i word og så vælger du web-side. men det kræver at du har office installeret
Avatar billede frankeman Nybegynder
06. februar 2002 - 11:39 #2
Køb en kom igang bog fra idg el. lign og afhængig af kompleksiteten vil jeg anbefale et program som ms frontpage til simple hjemmesider. Skal det være noget seriøst så brug ms interdev el. notepad.

Desuden skal du selvfølgelig som minimum lære HTML og gerne javascript og vil du bruge serverscript så skal du lære asp el. php.

Sidst men ikke mindst skal du have en udbyder hvilke man kan få gratis vil du have din egen url så koster det. (en rigtig udbyder er stadig at foretrække)

/Frank
PS: Finde inspiration på nettet bruge vis kode på alle spændende hjemmesider.
Avatar billede first-8 Nybegynder
07. februar 2002 - 12:41 #4
Jeg programmerer mine sites i notesblok, dvs. jeg skriver den rå HTML direkte. Se evt. http://www.html.dk for tips om, hvordan du kommer igang.

btw, det med demoerne i CS, hvordan afspiller jeg dem? det med "play [filnavn]" virkede ikke!

/ Toke
Avatar billede nimse Nybegynder
28. februar 2002 - 13:00 #5
ok tak