Avatar billede avminarm Juniormester
06. februar 2002 - 07:48 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

php 4.1.1 && ASP og PHP på samme pc = hvordan ?

1)
Hvordan opgraderer man php - jeg kører pt 4.0.6, men har hentet 4.1.1. fra: http://www.php.net/do_download.php?download_file=php-4.1.1-Win32.zip

hvad skal jeg gøre - skal jeg hente "installeren" fra http://www.php.net/do_download.php?download_file=php-4.1.1-installer.exe - eller hvad ?

2)
Kan man afvikle både ASP og PHP på sin stationære ? - hvordan ?

Mit SYS = win98, Apache 1.3, PHP 4.0.6
Avatar billede hojben Novice
06. februar 2002 - 07:52 #1
1 = installeren gør det hele for dig
2 = ja men ikke på apache
Avatar billede avminarm Juniormester
06. februar 2002 - 08:16 #2
hojben>>
1) kunne jeg have nøjes med at hente installeren ? - hvad er forskellen på de to ?

2)ok - med hvad så ? og hvor ?
Avatar billede hojben Novice
06. februar 2002 - 09:04 #3
1. Bare at den ene er en ZIP fil som du selv skal udpakke og konfigurere din www server med. Den anden tjaa siger sig selv ;)

2. IIS eller PWS, til dit OS er der kun PWS (personal Web Server)
Avatar billede supadix Nybegynder
06. februar 2002 - 09:05 #4
jeg har lidt af det samme problem, tror jeg. jeg er ikke så meget inde i php, men jeg kan prøve at forklare mig:
er det sådan et program så man kan se php på sin computer, altså uden at den er uploadet?
Avatar billede hojben Novice
06. februar 2002 - 09:19 #5
ja lokalt på puteren men der skal selvf. være en php fortolker og www server installeret.
Avatar billede avminarm Juniormester
06. februar 2002 - 09:22 #6
hojben>>
1) ok - men hvorfor er der ca 4 MB i størrelsesforekel på de 2 downloads (jeg har kun 56k modem - så det er jo af interesse ik)

2) kan man bare install PWS selv om man har install apache ?

supadix>>
Du skal have instl. PHP og evt APACHE (jeg ved ikke om PWS kan benyttes til begge dele ?)
Avatar billede supadix Nybegynder
06. februar 2002 - 11:45 #7
avminarm>>>>>
hvor kan jeg finde PHP?
Avatar billede avminarm Juniormester
06. februar 2002 - 12:12 #8
www.php.net under downloads
Avatar billede avminarm Juniormester
07. februar 2002 - 09:28 #9
hojben>> ok jeg strammer den måske med alle mine sprg - du får selvfølgelig point
Avatar billede hojben Novice
07. februar 2002 - 15:20 #10
1. 4 MB = exe fil
  2 MB = pakket fil (vist nok uden installer)

2. ja det kan du.. de kan bare ikke køre på samme port.