Avatar billede florint Nybegynder
05. februar 2002 - 18:52 Der er 2 kommentarer og
3 løsninger

Ny pc ?

Hej,
Ny computer uden styresystem - super !!!
Instalerer en windows 2000 prof, og alt starter som det skal lige indtil....... følgende fejl:
Ecxeption osv.....mangler kernel 32 et eller andet,
kontakt din forhandler ! Bum så står man der.
Den har formateret hardisk som normalt, og er begyndt at instalere win.
Så prøver jeg at starte på en win98 se og den begyneder fint, men lige inden inst. melder den om en alvorlig fejl på hardisken - kan ikke fortsætte ???
Er det mig eller computeren ??? Er der evt noget jeg kan gøre før jeg kontakter forhandler og det begynder at koste penge ????
På forhånd tak
/Ivan
Avatar billede trismegistos Nybegynder
05. februar 2002 - 19:10 #1
Exception error , hmmmmmm.........er det ikke en virus?
Kan du reformatere disken med fdisk og repartitionere ?
Hvis ikke så find ud af hvilken disk du har og hent værktøjer på producentens hjemmeside til at diagnosticere og formatere.
Avatar billede grinderslev Praktikant
06. februar 2002 - 02:04 #2
Prøv at sætte din bios til standart settings, og forsøg en gang mere med en ny installation.
Avatar billede fjos Nybegynder
06. februar 2002 - 11:20 #3
en kernel 32 fejl betyder at der er virus i rammene, nu må prøve at cleane rammene eller formaterer.
Avatar billede lazac Nybegynder
06. februar 2002 - 11:38 #4
Hvis du selv har partitioneret harddisken, skal du sikre dig at en af de primære partitioner er sat til at være aktiv. Ellers kan du komme ud for at installationen hænger, når der skal til at bootes fra c:-drevet.
Avatar billede florint Nybegynder
09. februar 2002 - 09:10 #5
Hej,
Tak for hjælpen alle 3 - Det var harddisken der var i udu !!
Mvh
/Ivan