Avatar billede heyyou Nybegynder
04. februar 2002 - 00:33 Der er 19 kommentarer og
4 løsninger

INTERNET ASDL?????

Jeg har lige nu stofanet men kunne godt tænke mig ASDL P.G.A. af jeg downloader meget og spiller en del,
inden der er gået 2 uger har jeg brugt for meget og må betale ekstra....
Er der nogen der kan anbefalde en udbyder til en god pris det skal minimum være 512k. Min ping skal jo værer god når jeg spiller.
Jeg har kigget lidt på Tiscali men er de OK, eller er der en anden der er bedere.
Avatar billede grinderslev Praktikant
04. februar 2002 - 00:34 #1
Tja, der er jo også Cybercity...
Avatar billede vistodk Nybegynder
04. februar 2002 - 00:34 #2
Jeg ville vælge Sonofons Satelit ... der kan du få 4 mbit :-)
Avatar billede jonatand Nybegynder
04. februar 2002 - 00:35 #3
Prøv at kigge på
www.tdc.dk - Har det selv, kører perfekt.
www.tiscali.dk - som du selv siger!
www.cybercity.dk - et kig værd!!

Se især denne:
http://www.cybercity.dk/privat/produkter/adsl/?l=12
Avatar billede jefa Nybegynder
04. februar 2002 - 00:36 #4
Hvad med Boomtown http://boomtown.net/community/
Avatar billede smiske Nybegynder
04. februar 2002 - 00:36 #5
Tiscali er ganske udemærkede, har haft en 256/256 hos dem i lang tid.  Og deres linje har været nede i cirka 1 dag i den tid, så de kan absolut anbefales.
Selvom jeg i princippet TDC skal det dog siges at de også leverer en udemærket stabilitet :o)

Men, jeg vil klart anbefale dig Tiscali, deres support er god (Skulle man få behov for det) og de er absolut stabile og pålidelige deres opkoblinger :o)

//Henrik
Avatar billede grinderslev Praktikant
04. februar 2002 - 00:37 #6
Avatar billede jonatand Nybegynder
04. februar 2002 - 00:39 #7
Jeg har ADSL hos Teledanmark og det kan altså meget varmt anbefales.
Se under "priser"
http://www.teledanmark.dk/menu/sm2539.htm
Avatar billede heyyou Nybegynder
04. februar 2002 - 00:41 #8
Er der ingen der har hos tiscali, jeg kan nemlig godt lide den pris :)
Avatar billede jonatand Nybegynder
04. februar 2002 - 00:44 #9
pssst: Det staves ADSL :o) (står for Asymmetric Digital Subscriber Line, hvis jeg ikke husker meget forkert!!)
Avatar billede heyyou Nybegynder
04. februar 2002 - 00:46 #10
ja ja OK ADSL... :) er ikke den store computer haj.
Avatar billede jonatand Nybegynder
04. februar 2002 - 00:48 #11
Jeg synes du skulle tage et kig på denne: (WOL = tiscali)
http://www.xdslinfo.dk/forum/display_message.asp?mid=321

De synes åbenbart ikke så godt om Tiscali...
Avatar billede jonatand Nybegynder
04. februar 2002 - 00:50 #12
Avatar billede m.jakel Nybegynder
04. februar 2002 - 00:53 #13
jeg kan også anbefale tdc.rimeligt billigt og uden problemer kører selv 1024/512,prøv dem.
Avatar billede webben Nybegynder
04. februar 2002 - 00:54 #14
Teledanmark har de bedste linier og det er også der det går hurtigst vis linien går ned. De har de bedste linier fordi de har alle linierne og vælger kun det bedste af til sig selv. Deres service er hurtigst når linierne går ned, hvorfor ikke reperer sine egne før andres...

Jeg har selv proaccess 512/512, og det kan varmt anbefales. Linien har aldrig været nede og i tip top tilstand. Det kan godt være at der skal ofres en 50'er mere, men det er det værd
Avatar billede sjoske Novice
04. februar 2002 - 01:11 #15
Jeg har haft ADSL hos WOL-Tiscali i næsten 1 1/2 år nu og har endnu ikke haft nogen problemer med det. Det kører bare, hele tiden.
Avatar billede hub Nybegynder
04. februar 2002 - 01:18 #16
Har ADSL hos Tiscali--kører fint, men inden du skifter, skal du lige holde vejret lidt. Der har været vedholdende rygter om prisstigninger på 30-50 % over hele linjen. Og nu kommer Telia måske på banen. Branchen påstår at de ikke tjener penge på ADSL!! Så de tilbyder denne forretning til os kunder bare for at være rare ved os.. Mon dog??
Avatar billede sukos Juniormester
04. februar 2002 - 03:11 #17
Jeg vil også anbefale TDC. De er hurtigst til at levere, og så koster en 1024/256 forbindelse med router det samme som en 512/512 hos tiscali.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
04. februar 2002 - 06:17 #18
TDC bredbånd kommer sammen med telefonen, og du har mulighed for at opnå lidt rabat ved at bundle Bredbånd og telefon, har selv produktet og det virker perfekt.
Avatar billede broxgaard Nybegynder
04. februar 2002 - 06:34 #19
TDC er rigtig godt... har ikke haft nogle problemer med dem
Avatar billede professoren Nybegynder
04. februar 2002 - 13:32 #20
Problemet er, at i DK er der faktisk kun 3 udbyder tilbage for ADSL!
dvs TCD, Tiscali/Worldonline, og Cybercity. Priserne er ca. det samme, leveringstid
ditto, så det er mere en spørgsmål hvilken af de 3 du bedst kan lige...
Avatar billede heyyou Nybegynder
04. februar 2002 - 19:00 #21
Tak for alle de gode svar.
Men kan i så lige fortælle mig hvad er den store forskel mellem en  router og et modem. jeg kan se at en router er lidt dyre. hvad skal jeg vælge?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
04. februar 2002 - 19:49 #22
Hvis der kun skal en PC på er modemet rigeligt. Skal der flere på skal du bruge en router (med flere porte) eller et modem og en switch.

Jeg bruger et modem og en 4 ports switch med en upload port (5ports).
Avatar billede heyyou Nybegynder
04. februar 2002 - 21:39 #23
Endnu en tak for alle de gode svar.
Jeg valget tiscali...
Linie:    ADSL 1024/128 kbit
Hardware: Cisco 677
jeg tror jeg bliver glad for den beslutning.