Avatar billede alabamaboy Nybegynder
03. februar 2002 - 22:21 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Docking station - hvad kan den bruges til?

Hej!

Jeg overvejer at købe en docking station til min bærbare computer, men er i tvivl om, hvad jeg egentlig kan bruge en docking station til.

Min bærbare er:
Dell Latitude CPx
450 mhz
196 mb ram
6 gb hd
10/100 netkort
14,1 skærm
cd-rom + diskette

Vil jeg kunne bruge en docking station til at kunne slutte f.eks. "normale" cd-brændere og ekstra harddiske til?
Er der nogle "ulemper" ved en docking station?
I forvejen slutter jeg ekstern trackball, tastatur og printer, når jeg er "hjemme". Vil en docking station gøre andet end "blot" spare mig for besværet ved at sætte to ledninger til den bærbare?
Avatar billede easysoft_studios Nybegynder
03. februar 2002 - 22:23 #1
en docking station er en "port" hvori du kan sætte den bærbare ind i. docking stationen er så tilsluttet din stationære computer, så evt. filer mv. kan kopieres frem og tilbage, samt adgang til pc'ens printer osv.
svar nok?
Avatar billede alabamaboy Nybegynder
03. februar 2002 - 22:26 #2
Betyder det, at jeg behøver en stationær ved siden af min bærbare for at kunne tilslutte ekstra harddisk + cd-brænder?
Avatar billede easysoft_studios Nybegynder
03. februar 2002 - 22:34 #3
1: det er nemmere at motivere andre, hvis man venter lidt med at afvise deres svar... :)

prøv at søg på "docking station" på www.edbpriser.dk
Avatar billede scb Praktikant
03. februar 2002 - 23:07 #4
En docking station er typisk 'bare' en nemmere måde at tilkoble til stationært netværk, skærm, tastatur og printer, tidligere havde IBM ført bussen ud i stikket således at man kunne have enheder som  HD og brændere,
men det har jeg ikke set siden.
-SCB