Avatar billede maximus25 Nybegynder
03. februar 2002 - 10:51 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Tilmelding til søgemaskiner !!

Hej !!
Jeg har lige konstrueret en webside og skal til at tilmelde den diverse søgemaskiner.
Jeg ar hørt at der findes et program der kan tilmelde en side til mange søgemaskiner på en gang !
Hvad hedder programmet ?
Det koster ikke noget at tilmelde en side på denne måde, eller hvad ?

Med venlig hilsen

Martin
Avatar billede grinderslev Praktikant
03. februar 2002 - 11:03 #1
Submitwolf kan gøre det, men den koster lidt.
Avatar billede grinderslev Praktikant
03. februar 2002 - 11:05 #2
Avatar billede bufferzone Praktikant
03. februar 2002 - 12:50 #3
Du bør ALDRIG bruge autosubmittere, det skal gøres med hånden, hvis det skal virke ordentligt også på langt sigt.

De fleste professionelle søgemaskiner, og det er dem der giver al trafikken, er ikke interesseret i spam. Disse automatiske submittere er alt for lette at genkende, og vil derfor ofte betyde at du kun kommer med i en masse irrelevante søgemaskiner, der kun giver lidt trafik de første to måneder. De værste af autosubmitterne videresælger din e-mailadresse til diverse spammere, hvorefter din indbakke vil blive fyldt med alt muligt junkmail du ikke har brug for.

Du skal gøre dette med hånden, og det er ikke en uoverkommelig opgave. Du vil hurtigt finde ud af at 99 % af din trafik kommer fra kun 5 søgemaskiner, der er derfor ingen grund til at tilmelde til mere end godt 20 ialt. Et par råd:

1. undlad at tilmelde til google. Google siger selv at det ingen betydning har og nogle mener ligefrem at en tilmelding bringer dig bagest i køen
2. tilmeld til www.alltheweb.com. Denne maskine hedder FAST og bruges af en lang række danske maskiner og indexer
3. tilmeld til www.dmoz.org. dette index giver ingen trafik, men bruges af google og vil gøre at du får bedre placering
4. tilmeld til de andre store.

Alt det ovenstående er selvfølgelig på baggrund af at dine sider er optimeret og indholdet er iorden, ellers har en hver form for tilmelding lille virkning

hilsen
Kim fra http://www.bufferzone.dk
Avatar billede maximus25 Nybegynder
04. februar 2002 - 09:23 #4
Hej Kim !
Det var da et godt og uddybbende svar.

Tak for det !
Hvis du har andra gode råd angående web tilmelding er du velkommen til at kommentere det !

Med venlig hilsen
Martin
Avatar billede bufferzone Praktikant
04. februar 2002 - 10:05 #5
Tilmelding er i virkelig den mindste del af det, optimering er det vigtige og  det der sikre at du får effekt af din tilmelding. Dette kan jeg også hjælpe med