Avatar billede viperfx102 Nybegynder
03. februar 2002 - 06:19 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Gemme tekster i databasen

Hvis man har nogle lange tekster f.eks tekster til et website hvordan er det så smartest at gemme dem på ens database???
Avatar billede teepee Nybegynder
03. februar 2002 - 14:26 #1
Du kan både bruge CLOB/BLOB som vist nok kan indeholde op til 2GB pr. side, men du kan kun have ét af disse felter i en tabel og skal bruge specielle rutine kald for at læse/skrive til disse. Du kan også opdele dine sider og lægge dem i varchar2(8k) felter, som oftest er nok for en enkelt side. Jeg ville nok vælge den sidste løsning med mindre det drejer sig om hele bøger.
Avatar billede viperfx102 Nybegynder
03. februar 2002 - 17:40 #2
Nu var mit spørgsmål ret teoretisk og egenligt bare afledt af Picard's spørgsmål! Men jeg går lidt og overvejer hvordan jeg skal lave i projekt i webprogrammering (datamatiker studie) Min tanke er at lave et site i JSP på en Oracle DB, der skal selvfølgelig være nogle tekster på nogle af siderne. Det er så meningen at der skal være en del hvor webmaster skal logge sig ind og kunne redigere i teksterne eller ligge en ny tekst ind, i og med at disse tekster skal formateres med HTML kmmer disse tekser hurtigt til at fylde mere end 8K
Avatar billede teepee Nybegynder
04. februar 2002 - 12:32 #3
Det gør da ikke noget, du kan bare give del-siderne et løbenummer.
Avatar billede viperfx102 Nybegynder
04. februar 2002 - 12:42 #4
Du har nok ret i da det er måden at gøre det på, takker!
Avatar billede viperfx102 Nybegynder
04. februar 2002 - 12:47 #5
Du har nok ret i at det er måden at gøre det på, takker! Sådan...