Avatar billede fjos Nybegynder
01. februar 2002 - 11:28 Der er 8 kommentarer

hvilket lydkort skal jeg vælge??

jeg står og skal bruge et lydkort- mest til at producere lyd med et midi keybord men hvilket lydkort skal jeg vælge højs 400 kr. her er der nogen jeg har set på.

terratec - 512i Digital,

creative SoundBlaster Live! Player 5.1 Bulk
Avatar billede Slettet bruger
01. februar 2002 - 11:41 #1
Soundblaster-kortet. Den spiller bare perfekt.
Avatar billede Beach Mester
01. februar 2002 - 11:49 #2
For 400,- får du ikke meget midilyd:-(
En tromme vil mere lyde som et stykke billig legetøj end en rigtig tromme der er samplet i et rigtigt lydstudie!
Så med mindre det "kun" er til at lege med så ville jeg bruge et par dage mere med at spare op til et lydkort der også kan bruges til noget fornuftigt.
Du kan jo smutte forbi her:
http://www.xs-sound.dk/dsp24valuekort.htm
og se hvad man kan få for det 3 dobbelte *S*
Hvis man kan lokke bare et par sedler mere ud af dig så er der er meget meget godt alternativ til Soundblaster kortne her:
http://www.xs-sound.dk/xg.htm

Du får i denne serie en del mere lydkort for kronerne end de noget opreklamerede Soundblaster kort!

//Beach
Avatar billede Beach Mester
01. februar 2002 - 11:51 #3
Se evt. eksperten spørgsmålet her:
http://www.eksperten.dk/spm/165143

//Beach
Avatar billede fjos Nybegynder
01. februar 2002 - 11:55 #4
det gør ikke noget at prisen er lidt højere, men vil gerne have flere bud
Avatar billede Beach Mester
01. februar 2002 - 12:04 #5
Du kan også se om du kan få fingerne i et gammelt Soundblaster 16 kort og så på dette sætte et Roland Rap-10 midibord på.
Det har jeg selv haft rigtig meget glæde af, og her får men ikke bedere midi-GS lyd!!!
Men det er 2-3 år siden at eg måtte skille mig af med det guf, da økonomien ikke var i top:-(
Du kan jo prøve at grave lidt her:
http://www.roland.dk
Søg efter computer musik under produkter! Bemærk at mange af disse produkter bliver brugt af proff. musikere så kvaliteten er den som du hørere når du køber en skive i en pladeforretning *S*

//Beach
Avatar billede leonard Nybegynder
02. februar 2002 - 00:44 #6
Igen, ligesom i et lignende tråd, kan jeg kun hæfte mig ved, hvad Beach anbefalede, nemlig Hoontech's value kort.

Et meget godt alternativ, dog dyrere, kunne være M-mans Audiophile

  http://www.m-audio.net/

Det er også et glimragende, næsten prof. kort.
Avatar billede nonick Nybegynder
02. februar 2002 - 19:49 #7
Player 5.1!!!!

Jeg har det selv og det er et rigtig fedt lydkort.
Avatar billede Slettet bruger
25. marts 2002 - 21:45 #8
Har du fået svar? Spørgsmålet er ikke lukket.