Avatar billede abdulrich Nybegynder
30. januar 2002 - 20:16 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Default shares

Hvordan forhindre man WIN NT/2000/XP i at sætte deling på alle drev ved opstart?
Avatar billede blueprintz Nybegynder
30. januar 2002 - 20:20 #1
et skud i tågen: prøv at gå ind i 'services' og tjek om den funktion er sat op til at starte automatisk... hvis den er så slå den fra eller bare på manuel
Avatar billede rune.rasmussen Nybegynder
31. januar 2002 - 08:44 #2
du kan afinstallere "fil- og udskriftsdeling" i netværksindstillingerne
Avatar billede abdulrich Nybegynder
31. januar 2002 - 12:03 #3
Øhhh....-jeg skal stadig kunne sætte mapper til deling.....
Avatar billede rune.rasmussen Nybegynder
31. januar 2002 - 12:44 #4
nåh...

jeg leder lige videre...
Avatar billede rune.rasmussen Nybegynder
31. januar 2002 - 12:55 #5
Avatar billede abdulrich Nybegynder
31. januar 2002 - 23:08 #6
Desværre...
Avatar billede rune.rasmussen Nybegynder
01. februar 2002 - 08:11 #7
du kan også sætte kode på Administrator kontoen.
det gør det lidt sværere for "uvedkommende" at benytte de administrative shares.
Avatar billede abdulrich Nybegynder
01. februar 2002 - 17:44 #8
Ja, det ved godt, men mit problem er at min "spand" skal køre på et netværk på skolen hvor jeg læser. Der er min brugerprofil oprettet som poweruser (hvis jeg logger på med admin- pass har jeg ikke adgang til mit drev på skolen server), så hvis jeg en dag glemmer at tage delingen af drevene, kan folk vade ud og ind...
Avatar billede abdulrich Nybegynder
28. juni 2002 - 12:10 #9
Jeg har fundet ud af at der er to måder at gøre det på:

1)
Der kan laves en .reg-fil der sletter workstations shares, dog skal det siges at den udelukker muligheden for at bruge nogle internetbaserede programmer som icq og trillian.

2)
Der kan laves en bat-fil:
@echo off
net share c$ /delete
net share d$ /delete

Den kan lægges i "start up", så de bliver slettet underopstart