Avatar billede werd Nybegynder
28. januar 2002 - 19:29 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

video stream over internet

hvordan laver man bedst en videostream på en side?

(Den løsning med billedet der opdaterer hvert sekund er ikke nok...)

Andreas
Avatar billede monstermand Nybegynder
28. januar 2002 - 19:30 #1
adobe premiere 6.0

det er totalt godt til det - der kan du skræddersy din streaming1
Avatar billede blueprintz Nybegynder
29. januar 2002 - 00:38 #3
Premiere er ikke særlig god til at encode video-filer til streaming-filer. Det bedste program til at encode med er Terrans Cleaner 5. I Premiere kan du dog have Cleaner integreret (eller dvs den henter en mindre version ind af Cleaner, som vist hedder Cleaner EZ).

Men du det mest problematiske er at du skal have dine streaming filer liggende på en streaming-server (der koster forholdsvis meget at leje sig ind på).

Det fedeste er nok hvis du i stedet laver det man kalder progressive streaming. Dvs et format hvor brugeren ser videofilen mens den downloader. 'Rigtig' streaming gemmes ikke på brugerens harddisk. Cleaner 5 laver også progressive-filer - i de mest kendte arkitekturer (Windows Media, RealPlayer og Quicktime)

Mere om streaming på www.streamingmedia.com (der er nogle helt ok tutorials!!!)