Avatar billede nof Nybegynder
27. januar 2002 - 23:37 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Muligheder med TV-in port?

Hej,

jeg ville bare høre hvilke muligheder man får, hvis man køber et grafikkort med TV-in port.

/nof
Avatar billede nof Nybegynder
27. januar 2002 - 23:42 #1
Tillægsspørgsmål: Hvad er forskellen på TV-in og video-in?
Avatar billede hologram Nybegynder
28. januar 2002 - 00:17 #2
TV-in og video-in er sådan set det samme. Der findes 2 slags tv-in/out-porte. SuperVHS og Composite.
Hvis du har et grafikkort med tv-in har du mulighed for at se fjernsyn på din computer (til en vis grænse)
Avatar billede james_t_dk Juniormester
28. januar 2002 - 06:13 #3
Der er lidt forskel på TV og Video ind (mener jeg) TV-in har en tuner del, video-in skal bruge en ekstern tuner (video).

Du kan se tv, ikke særligt fedt, men du kan også optage video til din maskine, ikke særligt anvendeligt, men det er den eneste grund til at undertegnede har video-in.
Avatar billede wetlock Nybegynder
28. januar 2002 - 09:28 #4
Det fede ved video-in er at du kan "rippe" videoer en på din HD.. Og du kan også få dem i god kvallitet...

/WetLock
Avatar billede nof Nybegynder
28. januar 2002 - 20:43 #5
kan man optage programmer med sin computer (ligesom en VHS-video) når man har tv-in eller er det med video-in?
Avatar billede hologram Nybegynder
28. januar 2002 - 20:49 #6
james: Hvad er det du mener med en "tuner"?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
29. januar 2002 - 06:49 #7
En tuner er som i en radio noget der omsætter de usynlige radio bølger til noget mere forståeligt..... Der er en tuner i en video. Der sidder en på et TV kort!!!  ;-)

nof>> Det er måske et definitions spørgsmål om hvad tv-in og video-in er, hvis du har kik på nogle specifikke kort, så lad os bedømme dem for dig, men jeg mener at hvis der står TV-in, så må det være fordi du kan sætte et antenne kabel direkte i!
Avatar billede nof Nybegynder
29. januar 2002 - 21:22 #8
Jeg tænker på et af de nyere Radeon kort (7500 eller 8500) eller et ASUS GeForce 2...
Avatar billede nof Nybegynder
29. januar 2002 - 21:30 #9
Behøver jeg have TV-tuner for at kunne bruge min PC som video?
Avatar billede hologram Nybegynder
14. februar 2002 - 16:32 #10
Man kan ihvertfald købe en TV-Tuner til Asus' grafikkort med fjernbetjening og hele molevitten ;)
Det er en ekstern box hvor man stikker SHVS-stikket fra computeren i den ene side og antennestikket i den anden side, og så har man fjernsyn på computeren ;)
Man kan sagtens se fjernsyn uden, men da det som regel er scart den modtager fra er det på output-enheden (f.eks. en video) du skal skifte kanal.
Så nej, du behøver ikke have en TV-Tuner for at kunne optage sekvenser på din computer. (Ihvertfald ikke med Asus' kort. Ved ikke med de andre ;)