Avatar billede doggi Nybegynder
24. januar 2002 - 18:26 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

2 Putere på internettet

Jeg har to PC'er og et On Cabel Modem fra TDC - hvordan får jeg 2 computer til at bruge dette Modem, uden at skulle installer/oplyse div. ting, hver gang jeg flytter kablet fra den ene comput'er til den anden???
Avatar billede s.b.a Nybegynder
24. januar 2002 - 18:28 #1
sæt dem i netværk
Avatar billede doggi Nybegynder
24. januar 2002 - 18:31 #2
Hvordan ???
Avatar billede s.b.a Nybegynder
24. januar 2002 - 18:32 #3
Er det et usb modem eller.............
Avatar billede doggi Nybegynder
24. januar 2002 - 18:42 #4
Det er jo Kabel Tv.
Avatar billede s.b.a Nybegynder
24. januar 2002 - 18:45 #5
Nåå ja det er jo ON Cable det har du jo skrevet..:-)..Så tror jeg ikke jeg ved det..jeg ved ikke om sætter den i netværk på samme måde som med normale over telefonlinjen..men der kommer nok en og fortæller os det..*ss*
Avatar billede pbudk Nybegynder
24. januar 2002 - 18:55 #6
Kan du ikke lige sige lidt mere om hvordan du gerne vil have det ?

Skal det være med en rigtig router ?
Eller er det godt nok at bruge den ene af maskinerne til at komme på nettet igennem (internet connection sharing) ?
Den sidste mulighed betyder at den maskine, som har dit kabelmodem tilsluttet, skal være tændt for, at den anden kan komme på nettet.
Hvilken version af windows kører du på maskinerne
Avatar billede doggi Nybegynder
24. januar 2002 - 18:59 #7
Har lige fundet svaret på TDC`hjemmeside:

Kan jeg slutte mere end én computer på mit kabelmodem?

  Ja, men du er nødt til anvende en computer som server og derefter forbinde andre pc'ere til denne via hub/switch og netkort. WebSpeed leveres p.t. kun med én offentlig, dynamisk IP-adresse - og derfor har du ikke muligheden for at slutte flere pc'ere direkte på kabelmodemet.
http://www.teledanmark.dk/framesoeg/sm2493.htm?RESMASK=MssRes.msk&CFGNAME=MssFind.cfg&QUERY=On+Cabel+Modem

Tak for jeres interesse.