Avatar billede daywalker2k Nybegynder
24. januar 2002 - 17:26 Der er 8 kommentarer

Dynamisk allocation

Dette spørgsmål henvender sig specielt til "professoren" men alle andre er velkommen til at bryde ind...

Hvordan opsætter jeg dynamisk allacation, så jeg kan udnytte flere IP-adresser via min router?
Avatar billede freekyzone Nybegynder
24. januar 2002 - 17:33 #1
hvilken router har du???
Avatar billede nielsvp Nybegynder
24. januar 2002 - 17:34 #2
Forklar lige situationen, har du flere officielle adresser du vil benytte, el et større subnet på dit interne net ?
Avatar billede daywalker2k Nybegynder
24. januar 2002 - 17:37 #3
Okai... Situationen er: http://www.eksperten.dk/spm/163157
Og jeg er koblet op til World Online ADSL gennem en Cisco 677-router
Avatar billede professoren Nybegynder
24. januar 2002 - 17:40 #4
Yes!! Dynamic allocation is the answer!! There are many programs, and I mention
just one:

                  Simple DNS Plus 3.20

                        Download Now
                        Free download 3.5MB
                    More download links

                                                  Downloads:
                                                                            16,556
                                                  Publisher:
                                                                            Jesper G. Hoy
                                                  Date added:
                                                                            May 17, 2001
                                                  File size:
                                                                            3.5MB; Clock this download
                                                  License:
                                                                            Shareware; $79.00
                                                  Minimum requirements:
                                                                            Windows (all)
                                                  Limitations:
                                                                            14-day trial

                    Description
                    Simple DNS Plus is an integrated DNS and DHCP server designed to speed up Internet access with DNS caching by
                    running your own DNS server. If you are keeping manual lists of IP addresses on your Intranet or constantly copying
                    hosts files between computers as IP addresses and names change, Simple DNS Plus is designed to help you. As
                    IP-Addresses and other TCP/IP options are automatically assigned to your network computers with DHCP, these
                    same computers are automatically recorded as DNS records.

                    This 14-day trial version can be registered for $79.

prøv det, og vender tilbage hvis du vil vide mere!!
Avatar billede nielsvp Nybegynder
24. januar 2002 - 17:41 #5
Det kræver at du bestiller en adresse segment som består, typisk af 8 adresser, og derefter får en omkonfiguration af din router, som sikkert pt kører NAT.
Du skal altså bestille dem hos WOL, og derefter skal routeren konfigureres om.
Avatar billede daywalker2k Nybegynder
24. januar 2002 - 17:52 #6
professoren: jeg sidder og fedter rundt i dette her program... hvad skal jeg gå efter?
Avatar billede Slettet bruger
24. januar 2002 - 17:53 #7
Samme her.
Avatar billede daywalker2k Nybegynder
24. januar 2002 - 18:24 #8
død?