Avatar billede byp Nybegynder
24. januar 2002 - 13:58 Der er 29 kommentarer og
1 løsning

netværk virker ikke

Jeg har en asdl forbindelse med en switch til at dele forbindelsen til computerne den en med ME. og en med 98. Begge kan komme på nettet men kan ikke finde hianden jeg har lavet en diskete fra ME. til 98 de har samme arb.gruppe kan nogen hjælpe TAK
Avatar billede s.b.a Nybegynder
24. januar 2002 - 14:05 #1
Du skal aktivere "fil og udskrifts deling til microsoft netværk" så kan de alle finde hinanden inde i "andre Computere" husk du skal aktivere den på alle computerene :o)
Avatar billede byp Nybegynder
24. januar 2002 - 14:13 #2
det er aktiveret på dem begge
Avatar billede s.b.a Nybegynder
24. januar 2002 - 14:19 #3
hmm...Jeg havde det samme problem med mit netværk før...Men det er ordnet nu..men der er stadig et lille problem det er når jeg tænder for min server kan den stadig komme på nettet med det samme..men når jeg tænder for de andre så kan de først komme på nettet efter en halv time til 1 time!..npp men what ever det må an jo bare leve med :o)....prøv at genstarte computeren og lade den stå et stykke tid i ca. 5 min og gå så ind i "Andre computere" for det tager lidt tid før den finder de andre computere...

/S.B.A
Avatar billede zeion Nybegynder
24. januar 2002 - 14:27 #4
prøv at Ping computerne !!!

START/KØR/ping (og så computernavnet)

Skriv ipadresserne ned !!!
gør det på begge maskiner !!!

Ipadresserne skulle MEGET gerne ligge lige på af hianden !!!

Hvis dette ikke er tilfældet prøv da at sætte computerne med faste ipadresser !! ( du kan ikke komme på inettet !! ) men det er en prøve ) F.eks 10.0.0.1 10.0.0.2 undermask 255.0.0.0
Hvis de ser hianden der kan du prøve da sætte de ipadresser ind som de hade før !!
Altså FAST IP

Hvis intet af dette virker prøv da a installer Netbuie protokolen !! da denne protokol er en Multi langugh protokol !!
Avatar billede byp Nybegynder
24. januar 2002 - 14:53 #5
zeion ip er 10.0.0.2 10.0.0.3
98er kunne ikke det du forslog den gik i sort
Hvad er Netbuie protokolen og hvor finder man den?
Avatar billede s.b.a Nybegynder
24. januar 2002 - 14:57 #6
Du kan tilføje netBEUI protokolen ved at højre klikke på ANdrecomputere og trykke på egenskaber>>>Tilføj>>>protokol>>Tilføj>>>Microsoft>>NetBEUI tryk så OK
Avatar billede nisju Nybegynder
24. januar 2002 - 15:00 #7
sørg for at angive en ip adresse på begge maskiner  ! fx. 156.144.0.12 gå derefter ind i dos-promten ( komandopromten på me tror jeg nok det hedder !! ) og skriv ping, derefter laver du mellemrum og taster den ip-adresse ind som du ønsker at pinge !! hvis der kommer svar, betyder det at de 2 cpuér kan finde hinanden ! hvis de forsat ikke kan se hinanden i andr e computere, kan du gå ind og så på computernavnet !!!
håber at det var svar nok ?
Avatar billede zeion Nybegynder
24. januar 2002 - 15:00 #8
højre klik på andre computer og der efter engskaber ( ved godt der er lidt lamt, men tar det step by step ) Trykker på tilføj der efter protokol.... Microsoft NetBEUI !!
Jeg forstår bare ikke din ip'er ! De ipadresser du har der er Lokal ipadresser !! stod den til automatisk før ??

Der burde du havde fået din ipadresser fra din udbyder !!
Avatar billede byp Nybegynder
24. januar 2002 - 15:00 #9
tak s.b.a
Avatar billede nisju Nybegynder
24. januar 2002 - 15:01 #10
de skal selvfølgelig osgå have samme undernetmaske !! (-:
Avatar billede byp Nybegynder
24. januar 2002 - 15:09 #11
til zeion ja den stod til automatisk før
de skal den ifølge udbyderen
Avatar billede byp Nybegynder
24. januar 2002 - 15:23 #12
til zeion
skal begge maskiner have samme ip adresse
Avatar billede byp Nybegynder
24. januar 2002 - 15:26 #13
forkert den sidste kommentar var til nisju
Avatar billede s.b.a Nybegynder
24. januar 2002 - 16:01 #14
Det var så lidt byp... ;0)
Avatar billede s.b.a Nybegynder
24. januar 2002 - 16:01 #15
Byp køre du med router ??
Avatar billede byp Nybegynder
24. januar 2002 - 17:28 #16
ja en Cisco 677
Avatar billede s.b.a Nybegynder
24. januar 2002 - 17:54 #17
ok hvem er din Internet udbyder??
Avatar billede byp Nybegynder
24. januar 2002 - 17:59 #18
cybercity
Avatar billede s.b.a Nybegynder
24. januar 2002 - 18:03 #19
ok...klogt valg *G*.....har du været inde i dos og skrive "Ping xxx.xxx.x.x <<< x er din IP... ???
Avatar billede byp Nybegynder
24. januar 2002 - 18:10 #20
ja den kommer med svar tilbage men på den med 98 kan jeg skrive både 1-2og 3 som sidste tal og får samme svar
Avatar billede s.b.a Nybegynder
24. januar 2002 - 18:14 #21
hmmm....mærkeligt..prøver lige at finde ud af noget to sek..
Avatar billede s.b.a Nybegynder
24. januar 2002 - 18:16 #22
Hvad bruger du som klient ???
Avatar billede byp Nybegynder
24. januar 2002 - 18:19 #23
klientprogram til microsoft netværk
Avatar billede s.b.a Nybegynder
24. januar 2002 - 18:26 #24
prøv på en af de computere som er med i netværket at dele din harddisk..gå så ind på den anden og højre klik på "Andre Computere" og klik på "Tilslut Netværksdrev" vælg så Z: og så er der neden under en hvid box som under Windows 98 hedder  Sti: prøv at trykke på pilen og se hvlikke valg muligheder der er
Avatar billede byp Nybegynder
24. januar 2002 - 18:35 #25
på ME er der ingen muligheder i sti på 98 er muligheden ikke til stede den er grå
Avatar billede s.b.a Nybegynder
24. januar 2002 - 18:37 #26
hmm.... så finder de slet ikke hinanden køre det hele over Switchen eller er der en server ??
Avatar billede byp Nybegynder
24. januar 2002 - 18:40 #27
de kører over Switchen
Avatar billede s.b.a Nybegynder
24. januar 2002 - 18:41 #28
nå..ok så er det derfor de kan komme på nettet..
Avatar billede nisju Nybegynder
25. januar 2002 - 21:22 #29
Nej de skal ikke have samme ip'er !! forskellig fra computer til computer !!
Avatar billede byp Nybegynder
10. april 2005 - 22:46 #30
det er løst