Avatar billede neuro Nybegynder
24. januar 2002 - 09:48 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

WEB Statistik - IP->Geografi

Jeg er igang med at udvikle et web-statistik system, og jeg har brug for også at lave en statistik over den geografiske fordeling af de besøgende.

Hvordan kan jeg finde ud af at en eller anden IP adresse kommer fra et givent land? Kan jeg bruge nogle af servervariablerne, eller skal jeg slå det op et eller andet sted?

Håber på nogle gode forslag.
På forhånd tak!

Mvh. NeuRo
Avatar billede daywalker2k Nybegynder
24. januar 2002 - 09:51 #1
Du kan jo altid chekke deres landekode, eks. .dk, .it, .se osv. - Men du kan også, måske lidt besværligt, lave en WHOIS via ripe.net på alle dine besøgende, og så chekke hvilket land de kommer fra...
Avatar billede hirayz Nybegynder
24. januar 2002 - 09:52 #2
request.servervariables("HTTP_ACCEPT_LANGUAGE")
Avatar billede hirayz Nybegynder
24. januar 2002 - 09:53 #3
HTTP_ACCEPT_LANGUAGE er godt nok kun det sprog dit styresystem er på ...
Avatar billede neuro Nybegynder
24. januar 2002 - 09:54 #4
men i teorien kan en fra danmark jo godt have UK-settings, også vil request.servervariables("HTTP_ACCEPT_LANGUAGE"), også vil min måling jo blive meget upræcis.

hvordan kan jeg lave en WHOIS? det kan da ikke lade sig gøre direkte via ASP, skal man ikke have en component til det? og i så fald, hvilken?
Avatar billede hirayz Nybegynder
24. januar 2002 - 10:02 #5
det var også det jeg fandt ud af da jeg testede ... min sagde "en-uk"
Avatar billede neuro Nybegynder
24. januar 2002 - 10:10 #6
ok, så duer HTTP_ACCEPT_LANGUAGE ikke, da jeg gerne vil have en præcis måling. så jeg har brug for at lave et opslag på ripe.net .. hvordan gør jeg det??????
Avatar billede neuro Nybegynder
24. januar 2002 - 10:14 #7
eller kan jeg bruge WScript.Shell og kører en eller anden dos-command, som tracert f.eks. ???? Så kan jeg jo bare gemme output af dos til en txtfil også fikse det på den måde.

Vil det være en mulig løsning????
Avatar billede neuro Nybegynder
24. januar 2002 - 10:27 #8
har forsøgt mig lidt med tracert .. det kan faktisk godt bruges, men går ALT for langsom, hvis man nu antager at man forhåbentligt har en del sessions at skulle analyserer ...

så tror det bliver nødvendigt at lave et opslag via ripe.net ... men har lige brug for at vide, hvordan det foregår?
Avatar billede krogstrup Nybegynder
24. januar 2002 - 10:42 #9
du skal bruge f.eks. ASPhttp fra serverobjects.com til at lave et opslag hos ripe.net

http://www.serverobjects.com/products.htm#asphttp
Avatar billede neuro Nybegynder
24. januar 2002 - 11:27 #10
tror da det er bedre at bruge AspDNS komponenten, eller er det bare mig? Den returnerer jo det hostname, som jeg så kan bruge til at finde ud af hvilket land de kommer fra, ik?