Avatar billede nopper Praktikant
03. maj 2000 - 07:27 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

windows 2000 pro dk og Navision 3.55

Jeg sidder og administrerer et netværk med 15 klienter og 2 severe med nt4 på begge servere.På server 2 er navivsion 3.55.Nu har jeg fået en win2000 klient,som et forsøg,men det er umuligt for mig,at afvikle navision,da jeg får at vide maskinen ikke har en netværksadapter fejl 35 fra netbui.Jeg har de protokoller inde, jeg skal bruge.Navi kan ikke hjælpe mig yderligere.Jeg har ladet mig fortælle at andre kører ovennævnte kombination.Er der nogen der kan hjælpe mig.
Avatar billede steffen Nybegynder
03. maj 2000 - 07:39 #1
Nu har jeg ikke så meget forstand på det, men det er kun 2.60 der er certificeret til win2k (http://www.microsoft.com/windows2000/upgrade/compat/certified.asp).

NetBEUI er en protokol helt for sig selv, så det var måske en idé at løbe dine netværksindstillinger igennem en sidste gang og chekke at den er hvor den skal være.
Avatar billede nopper Praktikant
03. maj 2000 - 11:53 #2
Jeg ved ikke,hvad her sker,jeg har ikke accepteret dit svar.Hvad er det for 2.6 du skriver om.Mit netværk er iorden i henhold til de specifikationer jeg har modtaget fra navision.
mvh
nopper
Avatar billede casp Nybegynder
09. marts 2001 - 22:26 #3
nopper!
Fik du nogensinde løst problemet??? sidder med akkurat det samme nu.
Al hjælp modtages med kyshånd!

/Casp
Avatar billede nopper Praktikant
10. marts 2001 - 05:50 #4
Ja,det gjorde jeg.Jeg har idag 5 w2k, som kører Navi.
Jeg brugte følgende fremgangsmåde.
1. Komplet ny installation af w2k.
2. Komplet afinstallation af netværk (alt i net  værk skal væk).
3. Genstart.
4. Installation af Netbui (kun Netbui)
5. Installation af Navi
6. Når Navi kører og er sat rigtig op kan resten af netværk installeres.
Avatar billede casp Nybegynder
10. marts 2001 - 08:37 #5
Det skal prøves i næste uge. Får så sikkert bare et problem med at logge på Novel Netware serveren for at få adgang.
Vender tilbage med resultat. Foreløbig tak.
/Casp
Avatar billede casp Nybegynder
07. april 2001 - 19:12 #6
Tak forslaget til hjælp - problemet er løst:

Jeg downloadede Lanacfg.exe til Windows 2000 fra Microsoft. Med dette lille
program kunne jeg tvinge Netbios til at bruge Lana=0, som er det eneste
nummer Navi356a accepterer.
Har erfaret, at det jo i virkeligheden er det der sker når man afinstallerer
alle protokoller og installerer Netbeui som den første. den får så tildelt
Lana=0. Efterfølgende, kan man installere andre, som så bare får nogle andre numre.

/Casp
Avatar billede nopper Praktikant
07. april 2001 - 20:22 #7
Tillykke med det, men du kan forberede dig på en del problemer følgende. Så god fornøjelse.
Avatar billede casp Nybegynder
07. april 2001 - 21:59 #8
Øh... gider du at uddybe det?