Avatar billede food4u.dk Nybegynder
22. januar 2002 - 16:21 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

food4u.dk ligger skod i søgemaskinerne, hjælp?

Hejsa

Jeg sad lige og kiggede på google.com

Hvis jeg søger på pølsehorn+food4u.dk, så kommer min side ikke på.

Denne opskrifter er dog på pølsehorn, og det står både i title og andre steder:
www.food4u.dk/opskrift/?id=1950

Hvorfor er den ikke med? Hvor tit opdatere google?

MVH
CHristoffer
www.food4u.dk
Avatar billede bufferzone Praktikant
23. januar 2002 - 10:34 #1
Google opdatere ca en gang om måneden med større updates godt og vel hver tredie måned. Du kan normalt følge med i hvordan updaten går ved at sammenligne søgeresultater i www.google.com, www1.google.com (er nede i øjeblikket),www2.google.com og www3.google.com. Vær opmærksom på at der er en del udsving lige omkring updatetidspunket, dette kaldes "the google dance".

Når du ikke er ordentlig med i google kan det skyldes din interne link struktur. Google elsker links og der bør være flere links til hver side. En side med kun et link til regnes ikke for vigtig.

Du skal også være opmærksom på der kan være et problem med din hvide skrift. Dine sider har ingen baggrundsfarve, hvorfor søgemaskinernes robotter kunne opfatte din tekst som hvid skrift på hvid baggrund og det må man ikke.

Der er også enkelte søgemaskiner, der har problemer med ? i URL'en, dog ikke google.

Endelig kan en robot jo ikke foretage en indtastning af søgeord i dit søgesystem, hvorfor, der kan være opskrifter og andet som robotten ikke kan nå og dermed ikke indexicere.

Du bør lave hallwaysider til robotten så alle dine sider kan blive fundet og indexiseret.

Alle sider skal selvfølgelig være optimeret.

Hilsen
Kim fra http://www.bufferzone.dk
Avatar billede food4u.dk Nybegynder
23. januar 2002 - 18:23 #2
hallwayside?

hvordan det?
Avatar billede bufferzone Praktikant
24. januar 2002 - 09:50 #3
En hallwayside er en linkvejviser til søgerobotten, men du bør lave den således at den også kan bruges af mennesker og er optimeret til et søgeord. Som sagt er din interne linkstruktur meget vigtig for at søgemaskinerne kan finde dine sider. Hvis du laver dine links rigtigt, vil du også opdage at din PageRank (googles scoringssystem)for de dyber liggende sider forbedres meget og dermed vil de blive bedre placeret i google.

Du bør lave dine hallwayes delt op efter emner, med optimeret tekst, optimerede links og koder.

Man kan sige at disse hallways faktisk er en kombination mellem en doorway og en hallway
Avatar billede professoren Nybegynder
24. januar 2002 - 11:33 #4
der er problemer med din site food4u--og ikke kun i søgemaskiner!!

Din site skal være op og køre inden vi kan hjælpe dig...
Avatar billede kartolux Nybegynder
24. januar 2002 - 23:46 #5
food4u.dk -> Hvordan har du lavet det, så du kan tælle, hvor mange gange en side er udskrevet? Ville du ikke give mig en lille "opskrift" på, hvordan det gøres?
Avatar billede food4u.dk Nybegynder
24. januar 2002 - 23:52 #6
hvergang man klikker på "Udskriv opskrift", tæller den en op i databasen
Avatar billede kartolux Nybegynder
24. januar 2002 - 23:55 #7
Hvad så, hvis folk trykker på "Cancel" når printerens setup page kommer?