Avatar billede nielsbrinch Nybegynder
22. januar 2002 - 16:09 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Fixedsys skrifttype til kode

Når man skriver kode i et spørgsmål er det vigtigt for overskueligheden af alle bogstaver er lige brede, og man skal derfor kunne bruge en sådan skrifttype - det kan f.eks. være Fixedsys eller Courier.

Måske skal man kunne skrive [k] og [/k] før og efter der man vil indsætte kode.
Avatar billede invisibleman Nybegynder
22. januar 2002 - 16:12 #1
Eller bare at den f.eks. lavede <code></code> rundt om <? og ?> og <% og %> (kender ikke JSP tags, men også dem..) og evt. skrev HTML tags med det også ..
Avatar billede repsac Nybegynder
22. januar 2002 - 16:12 #2
Det ville være uhyre dejligt!
Eller også skulle man bare have <textarea style="font-family: verdana;"> ...
Avatar billede kapla Nybegynder
22. januar 2002 - 16:13 #3
Jeg ville være glad, hvis det bare var samme font når man indtaster en Kommentar/svar var den samme som der rent faktisk står i spørgsmålet :)
Avatar billede repsac Nybegynder
22. januar 2002 - 16:14 #4
JSP bruger også <% og %> som ASP :)
Avatar billede repsac Nybegynder
22. januar 2002 - 16:18 #5
=>kapla0: eksakt :)
Avatar billede nielsbrinch Nybegynder
22. januar 2002 - 16:49 #6
Den i formularen som man indtaster i, er netop en skrifttype hvor alle bogstaver har samme bredde. Den løsning med at den automatisk gør det når den kan genkende kode, holder ikke ... den ville ikke kunne genkende al kode. Java har f.eks. ingen af de nævnte kendetegn.
Avatar billede storslem Nybegynder
22. januar 2002 - 23:00 #7
nielsbrinch >>> helt enig, en løsning med alt for stor fejlmargen - jeg mener man selv skal angive kode start og kode slut, som du indledningsvis foreslog, så det ikke er overladt til tilfældighederne. (0:
Avatar billede nielsbrinch Nybegynder
22. januar 2002 - 23:17 #8
Tak ... (og undskyld det var så kluntet formuleret, jeg læste det først selv da det var sendt)
Avatar billede nielsbrinch Nybegynder
28. juni 2003 - 16:12 #9
tror det er tid at lukke det her spørgsmål :)