Avatar billede cyberlsn Nybegynder
19. januar 2002 - 00:16 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Qbasic

Nu har jeg lige fået en gammel computer op at køre, og den har DOS.
Nu er det 100 år siden, jeg sidst legede med DOS, så derfor kan jeg ikke lige huske hvor QBasic ligger henne.... nogen der kan huske hvordan man åbner QBasic?
Avatar billede invisibleman Nybegynder
19. januar 2002 - 00:17 #1
Normalt plejer det at ligge i C:\\DOS\\ og hedder qbasic.com ..
normalt plejer man også abre at skulle skrive:

QBASIC

og så er det det ..
Avatar billede _benne_ Nybegynder
19. januar 2002 - 00:26 #2
har du en win-computer med 95/98 ligger den højest sansynelig i \\windows\\commands

Ellers kan du kigge på www.qbasic.com og evt. søge efter den nyeste (og sidste) ver., 4.5 på google...

Damn man mindes de gamle dage :)
Avatar billede cyberlsn Nybegynder
19. januar 2002 - 14:43 #3
damn.... kom lige til at formatere mit C:\\ drev...
nå, men så må man vil bare få det floppy drive fixed og få downloadet QBasic ...
Avatar billede visualdeveloper Nybegynder
28. november 2004 - 22:16 #4
hent en boot disk til ms dos.
her skulle qbasic ligge.