Avatar billede jasy Nybegynder
18. januar 2002 - 22:18 Der er 29 kommentarer og
1 løsning

Kabinetfejl

Hej jeg er ny på eksperten og det er første gang jeg stiller et spørgsmål, så venligst giv mig lige et hint med hensyn til point.
Mit problem er at jeg har formateret og vil inst. win95/98 men hver gang siger den kabinetfejl (cab-fil)inst. afbrydes. Jeg har kørt scandisk m.m. uden at kunne finde fejl. Er der nogen der kan hjælpe mig?
Avatar billede johnstigers Seniormester
18. januar 2002 - 22:21 #1
der er fejl på din win95/98 cdrom.
Avatar billede jasy Nybegynder
18. januar 2002 - 22:24 #2
Nej for det er 2 forskellige CDer jeg har forsøgt med
Avatar billede Techwork Praktikant
18. januar 2002 - 22:25 #3
Det lyder til at være et problem med din win95/98 cdrom eller med dit CD-ROM drev. Du kan jo evt. prøve at kopiere alle filerne over på din harddisk, og så installere der fra.
Avatar billede jasy Nybegynder
18. januar 2002 - 22:26 #4
Hvorledes? jeg er ikke særlig stiv i DOS men jeg har netop inst. dette
Avatar billede zhark Nybegynder
18. januar 2002 - 22:36 #5
Har du prøvet med en anden start disk
Avatar billede jasy Nybegynder
18. januar 2002 - 22:39 #6
Ja både Norton, Win95 og win98 uden held
Avatar billede lassebm Nybegynder
18. januar 2002 - 23:31 #7
For mig lyder det som en ram fejl!

hvis du har mere end en ramblok så prøv at pille den ene ud! Prøv så igen, hvis stadig ikke så prøv at pille den anden ude og sætte den første i i stedet for!!

Hvad for ram har du?
Avatar billede jasy Nybegynder
18. januar 2002 - 23:41 #8
jeg ved faktisk ikke hvad det er for 2 stk. ramblokke der sidder i, men jeg vil prøve tage dem ud som du foerslår, men tager lidt tid så jeg vender ikke tilbage før imorgen med resultatet!!!
Avatar billede jasy Nybegynder
18. januar 2002 - 23:47 #9
Jeg må kunne kopiere hele CD´en til harddisken og så installere herfra. Jeg kan bare ikke huske comando strengen der skal bruges for også at få alle underkataloger med over på harddisken. Er der en der kan hjælpe mig?
Avatar billede popsy Novice
19. januar 2002 - 08:32 #10
Læste faktisk på en Windows cd-rom i hjælp filen engang, at denne fejl kan opstå fordi drevet vibrerer!! Lyder som galimatias, men Microsoft anbefalede at man blot åbnede drevet, og drejede cd\'en en kvart omgang!

Den er altså god nok!!!!

popsy
Avatar billede jasy Nybegynder
19. januar 2002 - 09:17 #11
Desværre, jeg har prøvet utrolige mange gange med forskellige CDér både med Win95 og Win 98, så det kan ikke være det. men jeg tror nok det kan være drevet eller overførslen herfra. Derfor ville det nok hjælpe at kopiere CDén til hardisken, men jeg kan bare ikke huske komando-strengen så jeg får alle underkataloger med!.
Avatar billede sune_posselt Nybegynder
19. januar 2002 - 10:28 #12
Nu er mit dos godt nok temmeligt rustent efterhånden, men så vidt jeg husker skulle dette gøre tricket:

md c:\\win98install

xcopy d:*.* c:\\win98install /s

Mvh.
Sune
Avatar billede jasy Nybegynder
19. januar 2002 - 12:33 #13
Jeg beklager nu har jeg kopieret CDén til harddisken og installeret herfra med samme resultat og fejlmelding. Der må være en fejl på harddisk eller andet sted. Jeg takker alle for forsøgene på at hjælpe mig.
Avatar billede zhark Nybegynder
19. januar 2002 - 12:40 #14
Du skriver 95/98 - holder du dig ikke til f. eks. 98 der er jo tale om fat16/32
Jeg foreslår du starter helt for fra, med 98 start disk og formaterer din disk igen og - hold så 95 ude (eller omvendt)
Avatar billede jasy Nybegynder
20. januar 2002 - 19:05 #15
Jeg har nu fået løst problemet. Jeg har udskiftet mit CDromdrev og så kunne det lade sig gøre enten at installere win95 eller win98. Jeg lukker derfor spørgsmålet og siger alle tak for hjælpen.
Avatar billede popsy Novice
20. januar 2002 - 21:28 #16
Lyder lidt som om jeg havde ret så? :-)

popsy
Avatar billede johnstigers Seniormester
20. januar 2002 - 21:39 #17
popsy> *lol* kalder du dette for at have ret:
\"Kommentar fra popsy
19/01 2002 08:32:16    Læste faktisk på en Windows cd-rom i hjælp filen engang, at denne fejl kan opstå fordi drevet vibrerer!! Lyder som galimatias, men Microsoft anbefalede at man blot åbnede drevet, og drejede cd\'en en kvart omgang!

Den er altså god nok!!!!

popsy\"

Hold da lige helt op :)
Avatar billede jasy Nybegynder
20. januar 2002 - 21:47 #18
Til popsy jeg prøvede også dit forslag med at dreje CDén, yderligere spændte jeg drevet efter, men ingen ting hjalp!!!, før jeg satte et andet drev i.
Avatar billede johnstigers Seniormester
20. januar 2002 - 21:49 #19
jasy> du kan ikke lukke før du har bedt x-tra om at lave et svar for han skrev at det kunne være dit cd-rom drev :)
Avatar billede jasy Nybegynder
20. januar 2002 - 22:17 #20
jeg er ikke helt klar over hvad du mener, jeg er som sagt ny og det er første gang jeg forsøger mig på siden. Venligst vejled mig?
Avatar billede johnstigers Seniormester
20. januar 2002 - 22:45 #21
nr. 1: At lave et svar lukker ikke automatisk spørgsmålet - svaret skal også accepteres :)

nr. 2: x-tra svarede: \"Afvist svar fra x-tra
18/01 2002 22:25:05    Det lyder til at være et problem med din win95/98 cdrom eller med dit CD-ROM drev. Du kan jo evt. prøve at kopiere alle filerne over på din harddisk, og så installere der fra.\" du skal nu bede x-tra om at lave et svar da hans afviste svar viste sig at være rigtigt - du købte nyr drev og så virkede det.

Var det en OK forklaring???
Avatar billede jasy Nybegynder
21. januar 2002 - 00:02 #22
Jo jeg tror nok jeg fanget den, blot hvorledes henvender jeg mig til x-tra
Avatar billede johnstigers Seniormester
21. januar 2002 - 11:21 #23
du skriver i dette spørgsmål:

x-tra> lav et svar point er dine.

Svarer han så ikke indenfor 24 timer, kan du bare acceptere dit eget svar da han jo har haft mulighed at se dette spørgsmål indtil flere gange - bare kig på alle de indlæg der er siden han lavede et svar - lige så mange mails har han fået ;) Hvilket vil sige 20 mails incl. denne kommentar
Avatar billede jasy Nybegynder
21. januar 2002 - 11:51 #24
x-tra vil du lave svar igen så du kan få de nødvendige point.
Endnu en gang tak til alle for hjælpen og især tak til john stiger for guidningen.
Avatar billede johnstigers Seniormester
21. januar 2002 - 11:52 #25
jasy> Anytime :)
Avatar billede popsy Novice
21. januar 2002 - 20:30 #26
john_stigers> Hvorledes er det så bevist at fejlen ikke er opstået fordi drevet vibrerer? :-)

popsy
Avatar billede johnstigers Seniormester
21. januar 2002 - 21:47 #27
popsy> det er det heller ikke, men han valgte jo ikke din fremgangsmåde.
Avatar billede popsy Novice
06. august 2002 - 09:53 #28
Lukketid?

popsy
Avatar billede Techwork Praktikant
06. august 2002 - 18:42 #29
Ups..!

Det er vist ved at være lang tid siden, men bedre sent end aldrig.
Her er et svar, så du kan få lukket spørgsmålet.
Avatar billede popsy Novice
25. august 2002 - 16:09 #30
Lukketid ?

Popsy