Avatar billede slash Nybegynder
16. januar 2002 - 16:29 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Forskel på....

Hej.

Hvad er forskellen på
objXML = server.CreateObject(\"MSXML2.DOMDocument\")
og
set objXML = server.CreateObject(\"microsoft.xmldom\")

Er der nogen der kan svare på dette??? Ligeledes undrer det mig en del hvad 2 tallet i MSXML2 betyder???? Man skulle tro at det signalerede noget med versionen på ens xml parser... men jeg ved det ikke - men vil meget gerne vide det!
Avatar billede Slettet bruger
23. januar 2002 - 11:52 #1
"Microsoft.XMLDOM" er det første spæde forsøg på at implementere W3C's (på det tidspunkt ikke helt færdige) XML standard.

"MSXML2.DOMDocument" er derimod den første der supporterer XML 1.0, og stammer fra MSXML3 parseren, men er versions-uafhængig. Hvis du vil bruge specifikke MSXML3 features, bør du bruge "MSXML2.DOMDocument.3.0".

I mellemtiden er version 4 af MSXML dog blevet udgivet, og for at bruge specifikke features i denn, bruges: "MSXML2.DOMDocument.4.0".

Der er dog flere ProgID's i XML parseren, der er værd at stifte bekendtskab med, bl.a.:

MSXML2.XSLTemplate, MSXML2.FreeThreadedDOMDocument og MSXML2.ServerXMLHTTP, som alle findes i versions-afhængige versioner også (med "3.0" og "4.0")...

/CS
Avatar billede slash Nybegynder
06. februar 2002 - 10:52 #2
så fik jeg klarhed over det ;-) Takker mange gange for svaret.