Avatar billede mulle123 Nybegynder
15. januar 2002 - 13:33 Der er 7 kommentarer

bundkort

er der nogen der kan hjælpe mig,
jeg vil gerne opgader min pc og har set på dette bundkort 310190, 1,Microstar,MS-6330 K7T-Turbo2, SocketA, KT133A, >2000 Mhz,
FSB200/266 ,Socket A af  er det et godt bundkort hvis ikke hvorfor og kan man anbefale mig et andet
venlig hilsen
mulle123
Avatar billede spox Nybegynder
15. januar 2002 - 13:56 #1

Hvilket bundkort du skal vælge kommer helt an på hvilke opgaver maskinen skal løse.
Er du ude efter rå performance, skal skidtet være stabilt som bare pokker eller hvilke krav stiller du?
Det valgte MSI bundkort er med et relativt gammelt, men gennemtestet chipsæt. Det er ikke blandt de hurtigste, men leverer en god stabilitet.
Jeg ville personligt vælge et andet bundkort end et MSI.
Asus eller Abit er at foretrække.
Hvis performance er vigtigt skal et bundkort med KT266A eller nForce chipsæt med i dine overvejelser.
Selv har jeg lige investeret i et Abit KR7A-RAID, som unægteligt koster lidt mere end det omtalte MSI, men jeg føler bestemt at det er prisen værd.
Avatar billede moebius Nybegynder
15. januar 2002 - 14:01 #2
Jeg kan ikke se noget dårligt ved det.
Der er kun en ting der måske kan få dig til ikke at købe det!
Det er chipset´et. Via har et problem med deres OnBoard Lydkort!
Der kan forekomme skratten. Men hvis det skulle ske genstarter man bare computeren og det er rettet, i hvert fald til det kommer igen en anden gang.
Andre gange kan der komme en meget høj tone, bare forsvinder som regel med en anden lyd. Hvis du fx spiller CS eller Q3 og denne høje lyd kommer efter et skud, så skyder man bare igen og den er væk!

Jeg har selv et bundkort med det chipset, men jeg ser ikke meget til det problem.
Det var mest i starten at der var skratten. Men den høje lyd kommer nu og da.

Men køb du bare det bundkort, det ser ud til at være Okay!
Avatar billede jytteq Nybegynder
15. januar 2002 - 15:01 #3
Se lige her på specielt Soltek som er ret billigt. www6.tomshardware.com/mainboard/01q4/011126/index.html
Avatar billede gorke Nybegynder
17. januar 2002 - 01:50 #4
Jeg går ud fra, at det grafikkort du har set er hos SHG.dk, som sælger det til 979,-. Hvis du i stedet skal have - måske det bedste bundkort til penge i dag - så skal det være Microstar K7T266A PRO2 til 1199,-... Dette kort kan fås med og uden raid, men jeg går ikke udfra du har brug for raid. Der er dog en lille hage ved dette køb - det kan kun køre med DDR ram. På den anden side kan du på denne måde virkeligt få noget hardware, som rykker!!!(f.eks. 512mb DDR Kingston pc266 - VIRKELIG gode ram). Varenumrene hos SHG.dk er 310165(Bundkortet) og 350229(rammene) - der kan altså købes billigere DDR ram, men Kingston er de bedste!!!.... Håber dette hjalp dig lidt - nu har du i hvert fald et alternativ, hvis du vil have det BEDSTE!!!!
Avatar billede plummiboy Nybegynder
17. januar 2002 - 16:17 #5
Jeg har lige købt et Soltek Drv2 bundkort, dette bundkort er blevet kåret til det board med der har den bedste performance på Toms hardware page, hvor han testet 13 bundkort med KT266A chipsettet, og kan fåes for lidt over en tusse, go for it :-)

http://www6.tomshardware.com/mainboard/01q4/011126/index.html
Avatar billede gorke Nybegynder
18. januar 2002 - 00:36 #6
Jeg mener ikke, at Soltek SL-75DRV2 kort kommer op i samme klasse, som det tidligere nævnte Microstar. Grunden er bl.a. at hvis du ønsker en støjsvag maskine skal du helst have den nye Silent Viking, som ikke larmer mere end 21,5 db(mener jeg). Denne køler kan være sværd, at montere på Soltek\'et, da der ikke er meget plads omkring CPU-soklen... Dog er det rigtigt, at du ved dette køb sparer 200 kr, men jeg mener stadig at de er er godt brugt på Microstar K7T266A PRO2, da du her får et kabinet, som der ikke kan stilles spørgsmålstegn ved - det er bare pisse godt(Jeg skal lige gøre opmærksom på, at jeg ikke har dette bundkort selv, men jeg ville helt sikkert købe det, hvis jeg havde penge!!!!).
Avatar billede gorke Nybegynder
19. januar 2002 - 21:45 #7
Øhhh.... Hehe.... Kan se, at jeg lige havde skrevet kabinet.... Hmmm... Lav det lige om til bundkort, ikke??... Så giver det hele mere mening!!!... kabinet = bundkort!!!